Extra maatregelen toegang via hoofdingang HagaZiekenhuis na 20.00 uur

02 november 2020

We willen verspreiding van het coronavirus voorkomen. Daarom gelden regels voor het bezoek. Een patiënt mag per dag maximaal 1 bezoeker ontvangen. Een patiënt die gaat overlijden mag 2 bezoekers ontvangen. Helaas houdt niet iedereen zich aan deze regels. Soms proberen groepen bezoekers het ziekenhuis binnen te komen. Tot 20.00 uur staan er screeningsmedewerkers bij de hoofdingang. Om de veiligheid van patiënten en onze medewerkers ’s avonds te waarborgen, nemen we extra maatregelen.

Voortaan is de hoofdingang van het HagaZiekenhuis op locatie Leyweg na 20.00 uur gesloten. Bent u patiënt of bezoeker en moet u na 20.00 uur in het ziekenhuis zijn? Meld u dan bij de intercom. De receptiemedewerker of beveiliger laat u binnen. De extra beveiligers die we al hadden ingezet, blijven ’s avonds langer voor extra veiligheid.

Spoedgevallen

Bent u patiënt en moet u met spoed naar het ziekenhuis? Ga dan naar het Spoedplein. De ingang van het Spoedplein aan de achterkant van het ziekenhuis is normaal geopend.
Patiënten die naar het ziekenhuis komen voor een bevalling gaan via de hoofdingang naar binnen.

De sluiting van de hoofdingang valt buiten de reguliere bezoektijden

Samen tegen verspreiding

We begrijpen dat het ziekbed of overlijden van een naaste heel verdrietig is. De bezoekregels zijn nodig om het risico op verspreiding van het coronavirus zo klein mogelijk te maken. We vragen hiervoor uw begrip.