Gladheid zorgde voor topdrukte op Spoedeisende Hulp en OK HagaZiekenhuis

19 december 2022

De gladheid die donderdag 15 december begon en tot de nacht van zondag op maandag duurde, zorgde voor enorm veel botbreuken en hoofdletsel. Het HagaZiekenhuis was goed voorbereid. Maar ondanks de extra inzet van medewerkers was het extreem druk.

We hebben een ‘ijsplan’ dat in werking treedt als gladheid wordt voorspeld. Extra medewerkers staan paraat op de Spoedeisende Hulp, Radiologie, OK en Gipskamer om de verwachte stroom aan extra patiënten op te vangen. Vooral vrijdag was extreem druk. Toen bezochten 243 patiënten onze SEH. Dat is ongeveer 2 keer zo veel als op een normale doordeweekse dag.

Ook in het weekend bleef het erg druk, maar was de stroom patiënten iets beter behapbaar. Patiënten met de ernstigste verwondingen zijn als eerste geopereerd. De komende dagen werkt een extra team op de OK om de minder ernstige botbreuken te opereren.

Spoedplein HagaZiekenhuis