Zorgmedewerkers zonder klachten mogen doorwerken na positieve coronatest

04 november 2022

In uitzonderlijke gevallen kunt u in het HagaZiekenhuis geholpen worden door een medewerker die besmet is met het coronavirus. Medewerkers die onmisbaar zijn voor de zorg mogen na een positieve test in het ziekenhuis werken als zij geen klachten hebben. Zo zorgen we ervoor dat we zoveel mogelijk patiënten de zorg kunnen geven die zij op dat moment nodig hebben.

Waarom neemt het HagaZiekenhuis deze maatregel?

Heel veel mensen hebben zorg nodig. Het is druk op onze Spoedeisende Hulp. En ook veel patiënten wachten op een operatie. We willen iedereen snel en goed helpen. Maar dat kan alleen als er genoeg medewerkers zijn om de grote hoeveelheid zorg te leveren.

Helaas is dat niet vanzelfsprekend. Er zijn veel vacatures en medewerkers vallen uit door ziekte. Daarom vragen we medewerkers die zich niet ziek voelen door corona in sommige gevallen toch om te komen werken.

Is het veilig om mensen met corona te laten werken?

De kans dat je andere mensen besmet met corona, is het grootst als je klachten hebt. Daarom mogen medewerkers alleen werken als zij klachtenvrij zijn. Voor de zekerheid dragen al onze zorgmedewerkers een mondkapje als zij dicht bij u komen. Zo proberen we besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.