Theater in het Juliana Kinderziekenhuis

02 oktober 2019

Vanaf donderdag 3 oktober is er elke maand theater in het Juliana Kinderziekenhuis. Dit wordt georganiseerd door de Stichting Gilat, die in is 2009 opgericht om kinderen vreugde, afleiding en ontspanning te bieden met uitnodigende voorstellingen.

Stichting Gilat is opgericht ter nagedachtenis aan de in 2008 op 11-jarige leeftijd overleden Gilat Eisenmann. Gilat heeft een groot gedeelte van haar leven in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Ze beleefde veel vreugde, ontspanning en plezier aan de voorstellingen die ze daar soms meemaakte.

Jair Eisenmann, voorzitter van de stichting en vader van Gilat: “Het is geweldig dat we nu, dankzij donaties, ook in het Juliana Kinderziekenhuis theater voor kinderen kunnen gaan verzorgen. Ons doel is om de kinderen in alle Nederlandse kinderziekenhuizen te kunnen laten genieten van voorstellingen.”

Gilat wil op den duur elke donderdagmiddag interactieve voorstellingen gaan verzorgen in het Juliana Kinderziekenhuis. Er zijn al vaste voorstellingen in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Utrecht.

Bekijk het werk van Stichting Gilat