Carla van de Wiel nieuwe directievoorzitter HagaZiekenhuis

30 augustus 2018

Drs. Carla van de Wiel, MMC wordt per 1 december 2018 de nieuwe directievoorzitter van het HagaZiekenhuis. In deze functie wordt zij tevens benoemd tot lid van de raad van bestuur van de Reinier Haga Groep. Samen met medisch directeur dr. Karel Ronday zal zij het directieteam van het HagaZiekenhuis vormen. Zij volgt dr. mr. Rolf de Folter op, die deze functie ad interim vervult sinds oktober 2017.

Carla van de Wiel nieuwe directievoorzitter HagaZiekenhuis

"Met Carla van de Wiel binden wij een zeer gemotiveerde en gedreven zorgbestuurder aan het HagaZiekenhuis en onze groep. We verheugen ons op haar komst", zegt Elmer Mulder, voorzitter van de raad van toezicht van de Reinier Haga Groep.

Carla van de Wiel is een ervaren (zorg)bestuurder. "Ik kijk er naar uit me in te gaan zetten voor het HagaZiekenhuis en zijn patiënten in de regio Haaglanden", aldus van de Wiel. "Ik ben blij dat ik met deze stap mijn loopbaan in de zorg kan voortzetten. De kernwaarden van Haga - zorgzaamheid, innovatie en samenwerking - passen goed bij mij als persoon en bij mijn werkwijze als bestuurder."

Sinds 2015 is Carla van de Wiel bestuurder van Treant Zorggroep (regio Hoogeveen-Emmen-Stadskanaal, 17 care-locaties en 3 ziekenhuislocaties), vanaf 2016 als voorzitter van de raad van bestuur. Eerder werkte zij in het Groene Hart Ziekenhuis als directeur Onderzoek & Behandeling (2004-2009). In die functie was zij verantwoordelijk voor de medisch ondersteunende afdelingen, Spoedeisende Hulp, Intensive Care en operatiekamers. Carla begon haar loopbaan als manager van de Regionale GGD Ambulancedienst West-Brabant (1994-1997). Tijdens haar studie Beleid en Management Gezondheidszorg aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam (1989-1993) werkte zij als parttime verpleegkundige in onder meer de thuiszorg, ziekenhuiszorg en langdurige zorg. De basis voor haar verpleegkundige werk legde zij in een afgeronde studie HBO-Verpleegkunde.

Tussen deze functies in de zorg was Carla algemeen directeur van de in Delft gevestigde woningcorporatie Vidomes (2009-2015). In de periode 1994-2004 werkte zij als senior manager bij PricewaterhouseCoopers (Advisory) en als senior consultant bij adviesbureau Van Nimwegen.

De raad van bestuur van de Reinier Haga Groep bestaat uit voorzitter drs. Martin van Rijn, CFO drs. Huub Wieleman, RA en de drie directievoorzitters van de ziekenhuizen: dr. mr. Rolf de Folter (HagaZiekenhuis, a.i. tot 1 december 2018), prof. dr. Carina Hilders (Reinier de Graaf) en drs. Erik Booden (LangeLand Ziekenhuis).