Dringend advies: draag een mondkapje in het HagaZiekenhuis

01 oktober 2020

Draag in publieke binnenruimtes een mondkapje. Dat is het dringend advies van het kabinet. Ook burgemeester Van Zanen van Den Haag heeft deze oproep gedaan voor Den Haag. Het HagaZiekenhuis sluit hier bij aan. We vragen patiënten (en begeleiders) en bezoekers om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan ons ziekenhuis.

We doen er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dat is belangrijk voor de gezondheid van u en uw naasten. En we willen daarmee voorkomen dat de gezondheidszorg overbelast raakt. Alleen zo kunnen we de beste zorg blijven geven aan iedereen die dat nodig heeft.

Draag uw eigen mondkapje in het ziekenhuis

Medische mondneusmaskers zijn nog steeds schaars. Deze gebruiken we daarom alleen op de plekken waar ze het hardste nodig zijn: op onze zorgafdelingen en poliklinieken. We vragen u daarom om uw eigen mondkapje te dragen als u naar het ziekenhuis komt. We vragen onze medewerkers om in ieder geval vanaf vrijdag 2 oktober een mondkapje te dragen in de openbare ruimtes van het ziekenhuis.

Het advies geldt alleen voor patiënten en bezoekers van 12 jaar en ouder. Kinderen onder de 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.

Bescherm uzelf en anderen

Het coronavirus wordt vooral overgedragen door kleine druppeltjes waarin het virus zit. Die druppeltjes komen in de lucht door bijvoorbeeld praten, niezen, of hoesten. Als u deze druppeltjes via uw neus of mond inademt, kunt u besmet raken. Door het dragen van een mondneusmasker verkleint u de kans dat iemand u besmet. En het verkleint ook de kans dat u anderen besmet.

Naast het dragen van een mondkapje is het belangrijk om u ook aan de andere regels te houden:

• Houd 1,5 meter afstand;
  • Hoest en nies in uw ellenboog;
  • Gebruik papieren zakdoekjes. Gooi deze na gebruik direct weg;
  • Was regelmatig uw handen;
  • Houd u aan alle overige instructies in het ziekenhuis.

Komt u naar het Hagaziekenhuis? Op www.hagaziekenhuis.nl/coronavirus vindt u belangrijke informatie voor uw bezoek.