Elsevier: HagaZiekenhuis behaalt maximaal score op medische zorg

18 november 2019

Afgelopen weekend publiceerde weekblad Elsevier haar jaarlijkse lijst Beste ziekenhuizen. Weer goed nieuws voor ons ziekenhuis: het HagaZiekenhuis behaalt de maximale 4 bollen voor medische zorg. Ons ziekenhuis levert hierop volgens het weekblad opnieuw een hoog en constant niveau. Elsevier beoordeelt de Nederlandse ziekenhuizen op basis van 556 criteria. Het HagaZiekenhuis deelt de koppositie voor medische zorg met 1 ander topklinisch ziekenhuis (Rijnstate, Arnhem) en 4 algemene ziekenhuizen.

Directievoorzitter Carla van de Wiel is blij met de stabiele positie op de lijst. “Het is fijn dat we zo goed scoren op onze medische zorg. Daar rekenen onze patiënten op, en dat maken we waar. Daarnaast is het een compliment voor al onze hardwerkende medewerkers. Daar zijn we trots op.”

Patiëntgerichtheid

Daar waar we op veilige en effectieve medisch zorg top scoren, blijft de patiëntgerichtheid achter (2 bollen). Onze zorg wordt gemiddeld beoordeeld met 3 bollen. Net zoveel als vorig jaar, toen het ziekenhuis 2x3 bollen scoorde. Daar hebben we dus nog wat verbeterpotentieel te behalen.

Financiële stabiliteit

Elsevier toetste ook de financiële stabiliteit van de ziekenhuizen. Hiervoor gebruikt het weekblad ‘sterren’.  Op basis van het jaarverslag 2018 scoort het Haga, net als vorig jaar, 1 van de 3 sterren voor de korte termijn. Voor onze financiële positie op de lange termijn geeft Elsevier 2 sterren. Het Haga werkt op dit moment hard aan het verbeteren van onze financiële huishouding.

Klik hier voor de resultaten van het Haga in de Lijst Beste Ziekenhuizen van 2019.