HagaZiekenhuis behaalt ook ISO 27001 certificaat voor informatiebeveiliging

21 december 2020

Het informatiebeveiligingsbeleid in het HagaZiekenhuis voldoet aan de internationale eisen. Dat blijkt na intensieve audits van DNV GL, onafhankelijk expert op het gebied van risicomanagement en kwaliteitszorg. Het ziekenhuis verdient hiermee het ISO 27001 certificaat. Eerder dit jaar reikte DNV GL ook al het nationale NEN 7510 certificaat voor informatiebeveiliging uit aan het HagaZiekenhuis.

“Deze erkenningen geven aan dat we informatiebeveiliging en privacy uiterst serieus nemen in het HagaZiekenhuis. Het laat zien dat we hier werk van maken én dat we eraan blijven werken. Dat is belangrijk voor onszelf, maar ook zeker voor de patiënt”, zegt Gertrude van der Welle (Privacy Officer) namens het team Informatiebeveiliging & Privacy van het HagaZiekenhuis.

Chris de Back, Business Leader Health Care and Public Administration bij DNV GL, is tevreden. “Er een hoge mate van beheersing van informatieverwerking en de bijbehorende beveiliging”, zegt hij.  “Het HagaZiekenhuis laat op vele vlakken zien uiterst serieus om te gaan met het onderwerp.”

Lees ook: HagaZiekenhuis trots op certificering voor informatiebeveiliging