HagaZiekenhuis tekent Green Deal Duurzame Zorg

04 maart 2021

Ook in de toekomst duurzame zorg kunnen blijven leveren. Dat is het doel van de Green Deal Duurzame Zorg. Het HagaZiekenhuis verbindt zich aan dit plan. Samen met 200 andere zorginstellingen zet het Haga zich in voor de 4 ambities uit de Green Deal: minder CO2-uitstoot, verspilling en medicijnresten in afvalwater, en meer aandacht voor een gezonde leef- en werkomgeving.

Voluit heet de afspraak Green Deal Duurzame Zorg voor Gezonde Toekomst. In het plan staat hoe de zorgsector een bijdrage kan leveren aan het verbeteren van het milieu. En dat is nodig: zorginstellingen verbruiken veel energie en uiteenlopende materialen, zoals medicijnen, medische apparatuur, hulpmiddelen en voedsel. Dat levert veel CO2-uitstoot en een berg afval op – alleen al door de verpakkingen.

Het HagaZiekenhuis doet al veel op de verschillende gebieden. In de video ziet u hoe het Haga zich inzet voor een duurzame toekomst: