JKZ is rode draad in leven Jaimy en Rogier

31 mei 2018

Het Juliana Kinderziekenhuis (JKZ) speelt een grote rol in het leven van Jaimy van Kempen (27), Rogier de Winter (33) en hun zoon Tom. Jaimy en Rogier waren betrokken bij de bouw van het nieuwe JKZ en raakten daar, terwijl het nieuwe pand voor hen verrees, verliefd. Toen Jaimy zwanger werd van Tom, kozen de aanstaande ouders het JKZ ook uit als ziekenhuis voor de bevalling.

Jaimy van Kempen (27), Rogier de Winter (33) en hun zoon TomBaby Tom de Winter heeft al een heel eigen willetje: de drie maanden oude zuigeling wilde vanochtend zijn schoenen niet aan. Daarom zijn ouders Jaimy van Kempen en Rogier de Winter wat later. Maar verder gedraagt Tom zich voorbeeldig. "Het is zo'n lieve baby", bevestigt Jaimy stralend. "Hij mekkert eigenlijk alleen als hij iets nodig heeft."
"Hij zou alleen wat meer mogen slapen", vult Rogier droog aan. Hij haalt Tom uit de kinderwagen om hem een flesje te geven. Dat vindt Tom zichtbaar een goed idee.

Klik

Tom is met recht een JKZ-baby. Zijn verhaal begint eind 2013, als moeder Jaimy projectsecretaresse wordt in de keet die naast het HagaZiekenhuis staat. Daar wordt de nieuwbouw van het JKZ voorbereid, onder meer door werkvoorbereider Rogier. "Ik werk bij Boele en Van Eesteren, een dochter van het bouwconcern waarmee het HagaZiekenhuis zijn nieuwbouw heeft gerealiseerd", licht Rogier toe. "Mijn taak was de aansluiting van de nieuwbouw op de al bestaande gebouwen. Ik deed mijn werk grotendeels in de bouwkeet waar Jaimy secretaresse was."

"Er was direct een klik tussen ons," vertelt Jaimy, "we konden het goed met elkaar vinden. We hadden veel teamuitjes in die tijd en die organiseerden Rogier en ik samen. Maar het is je werk hè, en ik was bang dat mijn gevoelens een bevlieging waren." De naaste collega's hadden de klik echter al snel in de gaten en noemden Jaimy schertsend 'Mevrouw De Winter'.

Zwanger

Na een jaar wordt Rogier op een ander project gezet en vertrekt hij uit de bouwkeet. "Maar ik ben toch nog een paar keer teruggekomen. Toen hebben Jaimy en ik wél een privéafspraak gemaakt."
Daarna is de relatie een feit. In mei 2017 komt Jaimy erachter dat zij zwanger is. "We wilden het heel graag, maar hadden niet verwacht dat het zó snel zou lukken."

Beiden genieten volop van de zwangerschap. Al snel is duidelijk dat de bevalling in het JKZ/Haga Juliana Geboortcentrum (HJGC) zal gaan plaatsvinden. Rogier: "Het is een nieuw ziekenhuis waarvan we samen aan de wieg hebben gestaan. Daarnaast wisten we ook van het Geboortehotel, dat leek ons een prettige plek om de eerste dagen na de bevalling door te brengen."

Twee toppers

Op 22 januari 2018 wordt Tom om 21.10 uur in het HJGC geboren. "Onze gynaecologe Sabine en verloskundige Leonie zijn twee toppers. Ze hebben mij er goed doorheen geloodst", zegt Jaimy dankbaar. "Rogier heeft de navelstreng doorgeknipt en een kinderarts is ook nog even komen kijken. 's Nachts zijn we direct naar het Geboortehotel op de derde verdieping gegaan. Daar werden we ook echt superlief opgevangen."

Met Tom gaat het heel goed. Het is een blije, knuffelige baby. "We genieten gewoon enorm van hem", besluit Jaimy tevreden. "Ik vind het nog steeds heel bijzonder om samen een kind te hebben."

Tom ligt inmiddels lekker tegen de schouder van Rogier te slapen.