Norbert Hoefsmit tijdelijk medisch directeur HagaZiekenhuis

28 december 2020

Vanaf 1 januari 2021 is Norbert Hoefsmit directeur medische zaken ad interim van het HagaZiekenhuis. Hij volgt Karel Rondaij op die stopt na de maximale benoemingstermijn van zes jaar. Norbert Hoefsmit vormt samen met directievoorzitter Carla van de Wiel de directie van het HagaZiekenhuis.

Karel Rondaij was sinds 1 december 2014 directeur medische zaken. Hij vormde de afgelopen zes jaar achtereenvolgens met Marjolein Tasche, Rolf de Folter (ai) en Carla van de Wiel de directie van het HagaZiekenhuis. Ook was hij lid van de groepsraad van de Reinier Haga Groep. Karel Rondaij gaat weer fulltime als reumatoloog in het HagaZiekenhuis aan de slag.

Norbert Hoefsmit (1959) is een bestuurder met veel ervaring in zorgorganisaties en ziekenhuizen. Zo heeft hij onder andere gewerkt voor Haaglanden Medisch Centrum, ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten, Integraal Kankercentrum Nederland, Pasana Ouderenzorg Dokkum, Kinder- en Jeugdpsychiatrie De Jutters in Den Haag en IJsselmeerziekenhuizen in Lelystad en Emmeloord.

Hoefsmit studeerde geneeskunde in Leiden en deed in 1985 zijn artsexamen. In 1990 studeerde hij als bedrijfskundige af aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij heeft veel ervaring met het initiëren en leidinggeven aan veranderprocessen, organisatie van de zorg, huisvestingvraagstukken en digitalisering. Op het moment dat duidelijk is hoe de ontvlechting van Reinier Haga Groep vorm krijgt, wordt een besluit genomen over de nieuwe bestuursstructuur.