HagaZiekenhuis levert topzorg: Qualicor accreditatie verlengd tot 1 juli 2027

13 juli 2022

De kwaliteit van zorg is uitstekend in het HagaZiekenhuis. Dat blijkt uit het verslag van de audit die Qualicor Europe (voorheen NIAZ) op 10, 11 en 12 mei uitvoerde. Tijdens deze audit bleek dat het HagaZiekenhuis ruimschoots voldoet aan de gestelde eisen op het gebied van kwaliteit en veiligheid van zorg. De accreditatie is daarom verlengd tot 1 juli 2027.

Complimenten van het auditteam

Het auditteam is lovend over de patiëntgerichte zorg van het HagaZiekenhuis, maar ook over de aandacht voor het welzijn van medewerkers en de veiligheid van zorg. Als voorbeelden noemen de auditoren:

• De betrokkenheid van patiënten bij de zorg via bijvoorbeeld de KinderAdviesRaad en MoederRaad.
  • De patiëntvriendelijke inrichting van het Juliana Kinderziekenhuis en de afdeling Ouderengeneeskunde, waar patiënten met bijvoorbeeld routes op de vloer en afbeeldingen op de muur worden gestimuleerd om meer te bewegen.
  • Ruime mogelijkheden voor rooming-in en op de afdeling Oncologie het gebruik van koppelbedden, waarin naasten naast een zieke patiënt kunnen liggen.
  • De voorlichting aan en screening van patiënten voor het preoperatieve spreekuur met behulp van video’s en vragenlijsten.
  • Aandacht voor laaggeletterdheid op de IC door middel van een informatieboekje met pictogrammen.
  • De manier waarop het medisch staf en verpleegkundig stafbestuur samen optrekken bij het ontwikkelen van beleid.
  • De aandacht voor zorg op de juiste plek, door samenwerking met andere zorgverleners en organisaties.
  • De veiligheid van het medicatieproces met behulp van 19 satellietapotheken in huis.
  • De opzet van het mental supportteam gericht op het welzijn van medewerkers tijdens hectische periodes, zoals de COVID-pandemie.
  • Mogelijkheid voor medewerkers om deel te nemen aan sport- en cultuuractiviteiten.