Reinier Haga Orthopedisch Centrum bereikt hoogste punt

04 juli 2019

Op het terrein van het LangeLand Ziekenhuis in Zoetermeer is op woensdag 3 juli pannenbier geschonken voor het Reinier Haga Orthopedisch Centrum.

Orthopedisch Centrum Zoetermeer

Wanneer het hoogste punt van een gebouw is bereikt en de dakpannen gelegd kunnen worden, wordt traditioneel bier geschonken dat door de opdrachtgever beschikbaar wordt gesteld. Op deze wijze bedankte de Reinier Haga Groep de mensen op de bouwplaats voor hun inzet tot nu toe.

Het orthopedisch centrum

Het ultramoderne orthopedisch centrum in aanbouw bestaat uit 7.500 m2 en is verdeeld over drie verdiepingen. Het centrum beschikt straks onder andere over vier operatiekamers, 44 bedden en 15 dagbehandelingsbedden/-stoelen.

Het orthopedisch centrum is verbonden aan het LangeLand Ziekenhuis en kan waar nodig gebruik maken van alle aanvullende medische voorzieningen. Ook kan men revalideren in een nabijgelegen zorghotel.

Deskundigen

In het centrum zullen twintig uiterst deskundige orthopeden en assisterend en verplegend personeel uit het HagaZiekenhuis, Reinier de Graaf ziekenhuis en LangeLand Ziekenhuis samenwerken. Zij werken -ook nu al- nauw samen met huisartsen, fysiotherapeuten, gezondheidscoaches en thuiszorgorganisaties. Zo versterken zij elkaars expertise rondom het herstel van de patiënt.

Oplevering

In april 2020 wordt het orthopedisch centrum officieel geopend. Voor die tijd krijgen omwonenden en belangstellenden de gelegenheid het pand te bezichtigen. Wilt u meer weten over het centrum? Kijk dan op de website.