Versoepeling coronamaatregelen vanaf zaterdag 25 september

24 september 2021

Vanaf zaterdag 25 september zijn er minder coronamaatregelen in het HagaZiekenhuis. Patiënten en bezoekers hoeven dan geen mondkapje meer te dragen. Ook is er meer bezoek welkom. We vragen u wel om nog steeds zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van anderen te houden.

Dit verandert per 25 september:

Mondkapje niet meer nodig

Patiënten en bezoekers hoeven geen mondkapje meer te dragen in het HagaZiekenhuis. Onze zorgverleners dragen wel een mondkapje als ze dichtbij u moeten komen. Wilt u zelf ook graag een mondkapje dragen? Dan mag u dat natuurlijk doen.

Meer bezoekers welkom per patiënt

De volgende coronamaatregelen gelden nog steeds in het HagaZiekenhuis:

Blijf thuis bij klachten

Heeft u klachten die passen bij het coronavirus? Blijf dan thuis en neem contact op met de polikliniek waar u een afspraak heeft. Het telefoonnummer vindt u in de afspraakbevestiging, de herinnerings-sms en op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.

Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand

1,5 meter afstand

In het HagaZiekenhuis komen veel patiënten met een zwakke gezondheid. Daarnaast zijn we zuinig op onze medewerkers. Daarom vragen we u om zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden van anderen. Zo voelt iedereen zich veilig.

In de lift is het niet altijd mogelijk om 1,5 meter afstand te houden. Omdat u niet lang in de lift zult staan, is dit niet erg. Vindt u de lift te vol? Wacht dan op een volgende. U mag natuurlijk ook een mondkapje dragen in het ziekenhuis.

Maximaal 1 begeleider bij een polikliniekafspraak

Omdat 1,5 meter afstand houden de regel blijft, is de ruimte op de poliklinieken beperkt. Neem daarom alleen een begeleider mee als het echt niet anders kan. Brengt iemand u? Vraag deze persoon dan buiten te wachten. Heeft u echt ondersteuning nodig? Dan is maximaal 1 begeleider per patiënt toegestaan.