Vrijwilligers zijn goud waard

18 december 2019

Dinsdag 17 december, tijd om de vrijwilligers van ons ziekenhuis in het zonnetje te zetten. Honderdvijftig vrijwilligers zetten zich het hele jaar belangeloos in voor onze patiënten. Het ziekenhuis bedankte ze hiervoor met entertainment, speeches en een diner.

‘Jij bent goud waard’. Dat was het motto van de avond. Marco Pronk, unithoofd Spoedeisende Hulp is het roerend eens met deze uitspraak. “Tijd en aandacht geven aan een ander is van onschatbare waarde. Een glimlach of vriendelijk woord van een vrijwilliger op een moeilijk moment is zeer waardevol voor onze patiënten. Vrijwilligers zijn helden voor het ziekenhuis. We kunnen ze niet missen.”

Betrokken, flexibel en verbonden

Het feestelijk diner in restaurant HagaPlaza viel in de smaak. Net als de woorden van entertainer Mark Vrolijk. “Vrijwilligers zijn betrokken, flexibel en verbonden”, vertelde hij. “En er zitten ook zeker voordelen aan vrijwilligerswerk. Uit onderzoek blijkt namelijk dat je levensverwachting stijgt als je vrijwilligerswerk doet.” Het levende bewijs van deze uitspraak is Leo. Met zijn 96 jaar de oudste vrijwilliger van het HagaZiekenhuis.