Nieuwe werkwijze Spoedeisende Hulp maakt kans op NIAZ Jaarprijs 2020

09 januari 2020

Vooral op vrijdag, zo vlak voor het weekend, belanden kwetsbare ouderen steeds vaker op de spoedeisende hulp (SEH). Om onnodige opnames te voorkomen, werkt het HagaZiekenhuis sinds een jaar intensief samen met zorgorganisatie Florence. De nieuwe manier van werken scheelt heel wat ziekenhuisligdagen. Door de nieuwe werkwijze zijn sinds januari 2019 al meer dan 120 onnodige opnames voorkomen.

Deze nieuwe werkwijze bespaart niet alleen ligdagen in het ziekenhuis, maar zorgt er voor dat kwetsbare ouderen passende en zinnige zorg en behandeling op de juiste plaats krijgen. En dat is het belangrijkste doel van deze samenwerking.

De nieuwe werkwijze maakt kans op de NIAZ Jaarprijs 20202. Stemmen kan op www.hagaziekenhuis.nl/NIAZ2020