Voorlichtingsbijeenkomst migraine en spanningshoofdpijn

04 december 2019

Iedere dag hebben zo’n 70.000 Nederlanders een migraineaanval. De meeste mensen kunnen dan niet goed functioneren. Wat kan de oorzaak zijn van zo’n aanval? En welke medicijnen zijn er tegen migraine en spanningshoofdpijn? Dat hoort u maandag 13 januari 2020 tijdens de voorlichtingsavond over migraine en spanningshoofdpijn. Het HagaZiekenhuis organiseert deze bijeenkomst samen met patiëntenvereniging Hoofdpijnnet.

Neuroloog Hille Koppen van het HagaZiekenhuis vertelt over de mogelijke oorzaken van migraine. Hij praat u ook bij over de laatste ontwikkelingen op het gebied van medicatie: de zogenaamde ‘monoclonale antilichamen’.

Bart Koot en Jelle Schouten zijn fysio- en manueeltherapeut bij de Paramedische hoofdpijnpoli
Den Haag en Leidschenveen. Bart en Jelle vertellen tijdens de voorlichtingsavond hoe ze patiënten kunnen helpen bij spanningshoofdpijn. Én wat de resultaten van hun behandeling zijn.

Tijdens de bijeenkomst is er uiteraard ook ruimte voor vragen. In de pauze kunt u uw vragen opschrijven en inleveren. Die worden na de onderbreking beantwoord door de sprekers. U kunt ook met een van de ervaringsdeskundigen van Hoofdpijnnet praten.

Tijdens het slotwoord vertelt Gerard Meijer van Hoofdpijnnet wat de patiëntenvereniging voor u kan doen. Ernstige hoofdpijnklachten zijn niet alleen uw kopzorg!

Maandag 13 januari 2020

19.30 - 21.15 uur, inloop vanaf 19.00 uur

Auditorium HagaZiekenhuis, locatie Leyweg

Klik hier om u kosteloos aan te melden