Viewer voor webcontent
ActionsHet HagaZiekenhuis vindt goede en veilige patiëntenzorg belangrijk. Dat noemen wij onze ‘kwaliteit van zorg’. We verbeteren onze kwaliteit iedere dag opnieuw. We kijken terug naar wat goed ging en wat beter kan. We meten onze resultaten en vragen onze patiënten naar hun ervaringen. Daar leren we van.
Externe deskundigen, zoals de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), kijken mee naar onze prestaties. De directie van het HagaZiekenhuis voert ieder jaar een gesprek met de IGJ. Het doel van dit gesprek is de toetsing van het risicomanagement en de wijze waarop het ziekenhuis zich verbetert. Lees hier het rapport naar aanleiding van het bezoek van de IGJ in november 2018.
Viewer voor webcontent
ActionsZo verzekeren we u van onze kwaliteit van zorg
-
Qualicor-accreditatie, topklinische zorgfuncties en keurmerken
Het HagaZiekenhuis heeft sinds 2009 de Qualicor-accreditatie (voorheen (NIAZ). Bovendien hebben we STZ-erkenningen voor een aantal hoog complexe behandelingen.
-
HagaRadar: uw ervaring maakt onze zorg beter
Hoe is de zorg in ons ziekenhuis? Niemand weet dat beter dan u. We vragen onze patiënten daarom mee te doen aan HagaRadar.
-
Protocollen voor patiëntveiligheid
Medisch specialisten, verpleegkundigen en ondersteunende medewerkers werken dagelijks met vele protocollen voor goede en veilige zorg.
-
Media beoordelen ziekenhuizen
De media volgen de ziekenhuizen intensief. Het Algemeen Dagblad en Elsevier Weekblad publiceren ieder jaar een ranglijst van de Nederlandse ziekenhuizen.
-
Informatiebeveiliging en privacy
Patiënten moeten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens bij ons in goede handen zijn. Ook dat is veilige zorg. Ons beleid is gebaseerd op zes onderdelen.
-
Calamiteiten
Het HagaZiekenhuis publiceert jaarlijks een overzicht van calamiteiten in het voorgaande jaar.