Drukke oudjaarsnacht op Spoedeisende Hulp HagaZiekenhuis

01 januari 2023

De Spoedeisende Hulp (SEH) van het HagaZiekenhuis kende een behoorlijk drukke jaarwisseling. Na twee relatief rustige jaren door COVID-maatregelen, zagen SEH-medewerkers dit jaar weer veel patiënten in de oudjaarsnacht. Onder hen waren vuurwerkslachtoffers, patiënten met een alcohol- of drugsvergiftiging en slachtoffers van geweldsincidenten.

Vuurwerk, alcohol en geweld

Voor het eerst in 3 jaar was er deze oud en nieuw geen vuurwerkverbod in de Haagse regio. Dat was zichtbaar in het aantal patiënten dat zich meldde met brandwonden en oogletsel. Ongelukken met knal- en siervuurwerk zorgden voor 14 vuurwerkslachtoffers op de SEH van het HagaZiekenhuis. Van hen waren 7 personen jonger dan 17 jaar. De oogartsen van het HagaZiekenhuis behandelden 15 patiënten met oogletsel, waarvan 1 patiënt direct is geopereerd.

Ook alcohol en drugs zorgden tijdens de jaarwisseling voor de nodige slachtoffers. 9 personen werden binnengebracht met een alcohol- of drugsvergiftiging. Bovendien moesten 2 slachtoffers van geweldsincidenten zich laten behandelen op onze Spoedeisende Hulp.