425000 kijkers zien het werk van SEH HagaZiekenhuis Den Haag

25 april 2024

Sinds 15 april is de Spoedeisende Hulp van HagaZiekenhuis Den Haag wekelijks te zien bij RTL5. De eerste aflevering trok maar liefst 425.000 kijkers.

Een kijkje achter de schermen tijdens de draaidagen van Spoedeisende Hulp 24/7 SEH-verpleegkundige Christel is een van collega’s die te zien is in de serie. Ze is blij met de mooie kijkcijfers: “In heel Nederland zien mensen het HagaZiekenhuis én ons mooie werk op de Spoedeisende Hulp. Daar zijn we als afdeling natuurlijk enorm trots op. We krijgen met deze serie een podium om op landelijke tv te laten zien wat ons werk inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken. We hopen natuurlijk dat we op deze manier mensen warm kunnen maken voor een baan op de SEH. En dan natuurlijk het liefst op een van de locaties van het HagaZiekenhuis! Ik beheer ook het Instagramaccount @haga_seh en daar hebben we al heel veel enthousiaste reacties op de serie ontvangen. Superleuk!”

In Spoedeisende Hulp 24/7 krijgt de kijker inzicht in het reilen en zeilen op de Spoedeisende Hulp in verschillende ziekenhuizen. Acht wekenlang zijn de verhalen van onze SEH-artsen Vanessa, Bob en Fatma, kinderarts Denise en SEH-verpleegkundigen (in opleiding) Christel, Thatcher, Glenn, Loes en Sanne te zien bij RTL5. En natuurlijk komen er ook veel andere collega’s voorbij.

Heb je een aflevering gemist? Je kan elke aflevering terugkijken op Videoland – of via de terugkijkmogelijkheden op je smart TV. Met een Videoland account is het zelfs mogelijk om afleveringen vooruit te kijken.

Spoedeisende Hulp 24/7 is elke maandag om 20.30 uur te zien bij RTL5. De aflevering wordt twee keer herhaald: iedere dinsdag om 19.00 uur en iedere zondag om 17.30 uur.