Ilse van Stijn per 1 april nieuwe medisch bestuurder HagaZiekenhuis

05 februari 2024

Ilse van Stijn wordt per 1 april 2024 lid van de raad van bestuur van het HagaZiekenhuis. Zij wordt verantwoordelijk voor de portefeuille kwaliteit en veiligheid van medische zorg. Ilse heeft zowel veel medische als bestuurlijke ervaring. Ze is intensivist en werkt sinds 2007 in OLVG in Amsterdam. Naast die functie heeft ze de afgelopen jaren management verantwoordelijkheden gehad, zoals het leiden van een organisatorische eenheid en de medische staf.

Ilse heeft veel expertise op het gebied van kwaliteit van zorg, ook vanuit haar rol als voorzitter van de raad van toezicht bij Qualicor Europe en haar jarenlange ervaring als bestuurslid van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Ze is lid van de raad van commissarissen van het Admiraal de Ruijterziekenhuis in Goes en co-host van de FMS-podcast ‘De stem van de dokter’.

(tekst loopt door onder foto)

Voorzitter van de raad van toezicht Marleen Barth is blij met haar komst. “Ilse van Stijn neemt een brok aan medische ervaring mee, die ze al die jaren heeft gecombineerd met uiteenlopende bestuurlijke werkzaamheden. Deze expertise en haar verbindende en energieke persoonlijkheid sluiten perfect aan bij ons STZ-ziekenhuis. De benoeming van Ilse is een belangrijke stap in het vormen van een vaste raad van bestuur die als team verder werkt aan de uitdagingen waar het ziekenhuis voor staat.”

Raad van bestuur

De raad van bestuur van het HagaZiekenhuis bestaat per 1 april uit bestuursvoorzitter Peter van der Meer, medisch bestuurder Ilse van Stijn en CFO a.i. Hans Turkesteen. De werving voor de vaste financieel bestuurder is inmiddels opgestart.