RHMDC draagt laboratoriumdiagnostiek regio Zoetermeer over aan HagaZiekenhuis

05 juni 2024

Per 1 juli draagt RHMDC de bloedafnamediensten en laboratoriumdiagnostiek in de regio Zoetermeer over aan het HagaZiekenhuis. Deze stap volgt op de ontvlechting van de Reinier Haga Groep en de fusie van het HagaZiekenhuis met het LangeLand Ziekenhuis in 2023.

Het gezamenlijke doel is een zo efficiënt mogelijke en toekomstbestendige inrichting van laboratorium- en bloedafnamediensten voor de regio Zoetermeer.

Deze overgang van onderneming is de afgelopen maanden uitvoerig voorbereid door beide organisaties, hun adviesgremia en de vakbonden. Tijdens en na de overgang zal dezelfde kwalitatief hoogstaande laboratorium- en bloedafnamezorg beschikbaar zijn voor patiënten, huisartsen, zorginstellingen en HagaZiekenhuis Zoetermeer. Dit betekent dat de diagnostiek en kwaliteit van zorg hiermee gewaarborgd blijven.