Toine Hazen verlaat stichting HagaZiekenhuis

30 maart 2023

Toine Hazen, directeur bedrijfsvoering van het LangeLand Ziekenhuis, vertrekt per 1 april. Toine werkte 6,5 jaar bij het LangeLand Ziekenhuis. Hij startte als financial controller en werd begin 2018 manager Finance & Control. Sinds november 2021 was hij directeur bedrijfsvoering en loodste hij het ziekenhuis door een spannende tijd. De fusie met het HagaZiekenhuis is nu een feit. Er blijft een ziekenhuis in Zoetermeer en er breekt een nieuwe fase aan voor de fusieorganisatie.

Het gefuseerde HagaZiekenhuis is van twee aparte directies naar één raad van bestuur gegaan. Hans Turkesteen heeft in de raad van bestuur de portefeuille financiën en bedrijfsvoering.

Doel behaald

Toine: “Het was een roerige en spannende tijd, en het doel is behaald. Met de fusie met het HagaZiekenhuis is er zekerheid gekomen voor de gedreven medewerkers van het LangeLand én voor de inwoners van en zorgpartners in Zoetermeer. Ik ben dankbaar dat ik daaraan heb mogen bijdragen en verlaat met een voldaan gevoel het LangeLand Ziekenhuis.”

Raad van bestuur is dankbaar

Bestuursvoorzitter Norbert Hoefsmit: “We zijn Toine heel dankbaar voor zijn bijdrage de afgelopen jaren. Hij zorgde in een turbulente periode voor een vertrouwd en herkenbaar gezicht in Zoetermeer. Dat is in een fusieproces altijd een factor van betekenis. We wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan.”