Patiëntenraad zoekt leden voor patiëntpanel

15 september 2023

"We willen herkenbaar zijn voor de patiënten van het HagaZiekenhuis en dicht bij ze staan”, zegt Ed Schook, voorzitter van de Patiëntenraad. “In de wet- en regelgeving wordt de naam ‘Cliëntenraad’ gebruikt. Maar voor patiënten van een ziekenhuis is die naam niet herkenbaar. Daarom hebben we in overleg met de raad van bestuur besloten onze naam te veranderen.”

“De Patiëntenraad is een essentiële schakel tussen de patiënten en het ziekenhuis. We kunnen ons werk alleen goed doen als we weten wat er leeft onder patiënten. Daarom zijn we vorig jaar gestart, met een patiëntpanel. Met korte vragenlijsten peilen we de mening van patiënten over bepaalde onderwerpen.”

Het patiëntpanel kan nieuwe leden goed gebruiken. “De Patiëntenraad is er voor al onze patiënten in zowel Den Haag als Zoetermeer. Daarom willen ons patiëntpanel graag uitbreiden. Patiënten van zowel HagaZiekenhuis Den Haag als HagaZiekenhuis Zoetermeer (voorheen het LangeLand Ziekenhuis) zijn van harte welkom met ons mee te denken.”

U kunt zich aanmelden voor het HagaZiekenhuis patiëntpanel via hagaziekenhuis.nl/panel.

patientenraad