2017

Aandacht voor Week van de Beroerte in HagaZiekenhuis

04 september 2017

Van woensdag 6 tot en met zaterdag 9 september besteedt het HagaHersencentrum met een informatiemarkt aandacht aan de regionale Week van de Beroerte. De markt is dagelijks van 13.30 uur tot 16.30 uur op locatie Leyweg. Op de informatiemarkt geven gespecialiseerd verpleegkundigen van het HagaZiekenhuis informatie en uitleg over (het herkennen van) een beroerte. De bezoeker kan zijn bloeddruk, cholesterol en bloedsuiker laten controleren.

Het Hagaziekenhuis is mede organisator van de Week van de Beroerte in de regio Haaglanden. In navolging van de landelijke campagne van de Hartstichting, vraagt de campagne 'Herken een beroerte' nu regionaal aandacht voor de signalen van een beroerte.

Naast het HagaZiekenhuis doen de volgende organisaties mee aan de campagne:  GGD Haaglanden , HMC, Langeland ziekenhuis, Reinier de Graaf ziekenhuis Nederlandse Hartstichting, Reinier de Graaf ziekenhuis, RAV Haaglanden, Smash huisartsenpost en de Veiligheidsregio Haaglanden de campagne.

Op dinsdag 5 september vindt de aftrap van de campagne plaats op de Markt in Delft. Wethouder De Prez (Zorg, Delft) opent de campagne in aanwezigheid van vertegenwoordigers van alle deelnemende partijen uit de regio en artsen. Zowel neurologen als patiënten geven toelichting op (de signalen, hoe te handelen en de gevolgen van) een beroerte. Met een gigantisch 'megabrein' wordt op de Markt de hele dag aandacht van het publiek getrokken. Een team van CVA-verplegers geeft voorlichting en deelt flyers uit. Dit megabrein is daarna ook de hele week te zien in de lichtstraat van het HagaZiekenhuis, locatie Leyweg.

Op 5 september rijdt ook een estafetteteam in ambulances langs de 9 gemeenten in de regio Haaglanden. Het team overhandigt campagnemateriaal aan vertegenwoordigers  van het college van burgemeester en wethouders van Rijswijk, Midden-Delfland, Westland, Pijnacker-Nootdorp, Zoetermeer, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar en Den Haag.

Verder wordt volop aandacht besteed aan de campagne met advertenties in de huis-aan-huis bladen, een online campagne (facebook advertisement en video bannering), TV-spots bij Omroep West en campagnemateriaal (posters, flyers en banners). Vanaf 5 september zijn diverse social kanalen actief met informatieve posts en films.

 

Nieuwsoverzicht

januari 2017februari 2017maart 2017april 2017mei 2017juni 2017juli 2017augustus 2017september 2017oktober 2017november 2017december 2017
 

Volg ons op

  • Volg ons op Twitter
  • Volg ons op Youtube
  • Volg ons op Facebook