Onderzoek kost geld en de overheid en zorgverzekeraars geven vooral de universiteitsziekenhuizen geld voor medisch onderzoek. Daarom is het HagaZiekenhuis voor de bekostiging van wetenschappelijk onderzoek vooral afhankelijk van farmaceuten, de medische industrie én donateurs. Om meer onafhankelijk onderzoek te kunnen doen is in 2023 het HagaOnderzoeksfonds opgericht waar artsen en verpleegkundigen geld kunnen aanvragen voor hun onderzoek. Dit fonds kan alleen bestaan door middel van giften van donateurs.

Het HagaOnderzoeksfonds

Het HagaOnderzoekfonds vraagt dan ook uw steun voor ons verpleegkundig en medisch wetenschappelijk onderzoek. Want onderzoek maakt de zorg elke dag beter en is daarom ook zo belangrijk. Voor u en uw familie, voor nu maar ook voor later.

U kunt ons onderzoek helpen met een gift. Hiermee kunnen onze artsen en verpleegkundigen op zoek gaan naar betere behandelingen van ziekten. De onderzoeksresultaten presenteren wij elk jaar tijdens de donateursdag.

Doet u mee en wordt u donateur?

De opbrengsten van donateurs aan het fonds worden – minus de kosten van werving van donateurs, verantwoording en communicatie – volledig besteed aan onderzoek naar betere zorg en behandeling.

U kunt het HagaOnderzoeksfonds op de volgende manieren steunen:

U kunt als particulier maar ook als bedrijf donateur worden van het HagaOnderzoeksfonds. Als donateur vragen wij u om een maandelijkse of jaarlijkse gift.

Al onze donateurs worden uitgenodigd bij de jaarlijkse donateursdag waar we de geselecteerde onderzoeken die vanuit het fonds worden bekostigd presenteren. Tevens bent u van harte welkom op de speciaal georganiseerde avonden waar (jonge) onderzoekers hun onderzoek en bevindingen presenteren.

Uiteraard houden wij u volledig op de hoogte door middel van een halfjaarlijkse nieuwsbrief zodat u weet waar uw bijdrage naar toe gaat.

#### Link naar automatische incasso invoegen ####

Als u liever niet regelmatig geeft, kunt u ook éénmalig een donatie of schenking doen.

Scan onderstaande QR code om eenmalig een donatie te doen:

#### toelichting betaalproces invoegen ####

#### QR code voor betaling invoegen ####

Wilt u periodiek schenken dan kan dat natuurlijk ook. U kunt uw verzoek mailen naar Onderzoeksfonds@hagaziekenhuis.nl en wij nemen dan contact met u op.

Door het HagaOnderzoeksfonds op te nemen in uw nalatenschap kunt u ons blijven steunen. Wilt u meer weten, dan kunt u mailen naar Onderzoeksfonds@hagaziekenhuis.nl en wij nemen dan contact met u op.

Uw gift is aftrekbaar van de belasting

Het HagaZiekenhuis Onderzoeksfonds heeft een ANBI (Algemeen Nut Beoogde Instelling) status. Daardoor zijn giften aftrekbaar van belasting, minus een drempel van 1% van uw verzamelinkomen (voor persoonsgebonden aftrek).