Een afspraak maken bij een polikliniek van het HagaZiekenhuis kan:
- telefonisch
- via ons patiëntportaal 'MijnHaga'
- persoonlijk
Telefonisch afspraak maken
De poliklinieken van het HagaZiekenhuis zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar. De telefoonnummers vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.
Wilt u niet wachten aan de telefoon? Dan bellen we u terug
Belt u tussen 8.00 en 17.00 uur naar de polikliniek en is er een wachtrij? Dan kunt u bij alle poliklinieken voortaan kiezen: blijven wachten, of vragen of wij u terugbellen. Daarbij kunt u kiezen uit meerdere tijdstippen. Op het gekozen tijdstip belt een medewerker van de polikliniek u op. Belt u na 17.00 uur? Dan kunt u een terugbelafspraak voor de volgende dag maken.
MijnHaga
Op MijnHaga, het patiëntenportaal van het HagaZiekenhuis, kunt u:
- afspraken maken, wijzigen of annuleren;
-
een verwijzing via ZorgDomein inplannen;
- vragenlijsten voor uw bezoek aan het ziekenhuis invullen;
- uw medisch dossier raadplegen (de gegevens in dit portaal gaan terug tot 3 juni 2016);
- uw gegevens bekijken en telefoonnummer, e-mailadres en huisarts aanpassen.
MijnHaga is beveiligd met DigiD. Klik hier om naar MijnHaga te gaan.
Persoonlijk
U kunt aan de balie van de polikliniek persoonlijk een afspraak maken. Onder aan deze pagina ziet u waar u terecht kunt.
Veelgestelde vragen over een afspraak
U mag op zijn laatst 24 uur van tevoren uw afspraak annuleren of verzetten.
Telefonisch doet u dit bij de polikliniek waar uw afspraak is. Het telefoonnummer vindt u op uw afspraakbrief of op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen. U kunt ook via het patiëntportaal uw afspraak annuleren of verzetten. Ga hiervoor naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en log in met uw DigiD.
U betaalt een wegblijftarief van €45,- als u te laat afbelt of helemaal niets laat weten.
- U krijgt wel een brief als u uw afspraak telefonisch heeft gemaakt.
- U krijgt geen brief als u uw afspraak online heeft gemaakt via het patiëntportaal. Zorg dat u de locatie en het tijdstip van uw afspraak goed noteert.
Als u twijfelt of de informatie juist is, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft.
Heeft u geen afspraak, maar wel een sms ontvangen? We waarderen het als u belt naar de afdeling die in het SMS-bericht wordt genoemd. Wij proberen deze fout zo snel mogelijk te herstellen.
Als u uw afspraakbrief kwijt bent, kunt u bellen naar de afdeling waar u een afspraak heeft. We sturen u dan een nieuwe brief. Heeft u uw afspraak online gemaakt? Dan heeft u geen afspraakbrief gekregen. U vindt de afspraakgegevens in uw patiëntportaal.
Voor een afspraak met een specialist heeft u bijna altijd een verwijzing nodig van uw huisarts. De huisarts geeft u een verwijsbrief mee of verwijst u online door via ZorgDomein.
Bij een klein aantal specialismen kunt u alleen terecht als u al patiënt bent in het HagaZiekenhuis. Dit geldt o.a. voor Fysiotherapie, Neuropsychologie, Medisch Maatschappelijk Werk en Diëtetiek. Alleen uw arts in het HagaZiekenhuis kan u naar deze specialismen verwijzen.