'Nieuwe kennis over oude bekenden: astma & slaapapneu'

Woensdag 22 mei was de huisartsenscholing  'Nieuwe kennis over oude bekenden: astma & slaapapneu'. Om tot rust te komen na een drukke werkdag, begonnen we met een heerlijk buffet, waarbij er ook gelegenheid was om nader kennis met elkaar te maken. Zo schoof Ilse van Stijn, het nieuwe lid van de raad van bestuur, aan om jullie beter te leren kennen.

Na het diner startten de workshops. De aftrap werd gedaan door longarts dr. Saar van Nederveen-Bendien, die op een inspirerende en interactieve manier vertelde over de risico’s van astma bij zwangere vrouwen. Het HagaZiekenhuis beschikt over een speciale zwangere polikliniek waar deze patiëntengroep op de juiste plek is voor het aanpassen van hun medicatie.
De tweede workshop werd geleid door de zeer gedreven physician assistants Corrie de Lange en Vlada Karpinova. Zij brachten ons in de (slaap)wereld van apneu. Bijna een kwart van de Nederlandse bevolking heeft slaapproblemen en dit aantal stijgt. Dat merken ook onze slaapdeskundigen van het HagaZiekenhuis, in de praktijk.
De laatste plenaire workshop werd gegeven door longarts Jeroen van Exsel. Hij bracht ons op interactieve wijze nog wat verder in de wereld van de astma. Met behulp van groene en rode kaartjes werd onder andere duidelijk dat het aanvragen van een long-teleconsultatie nog niet bij alle huisartsen op het vizier staat.

Met een gezellige afsluitende borrel sloten we de avond af. Nogmaals dank voor jullie komst en we hopen jullie snel weer te zien.