U heeft zacht aanvoelende huidflapjes bij uw anus. We noemen deze flapjes ook wel marisken of skintags. De marisken kunnen geen kwaad, maar zorgen er bij u voor dat u uw anus niet goed schoon kunt houden. Daarom worden de huidflapjes binnenkort weggehaald in het HagaZiekenhuis.

Het verwijderen van huidflapjes rond de anus (skintags/marisken) in het HagaZiekenhuis

De arts snijdt de marisken nauwkeurig weg. Tijdens de behandeling bent u verdoofd. U voelt dus niets van het snijden. De wondjes worden niet gehecht. Hierdoor is de kans op een infectie zo klein mogelijk.

In de Patient Journey App leest u in kleine stapjes wat u kunt verwachten.

Ons behandelproces

1. plus
    Stap 1 in deze fase

Proctologiepolikliniek

Proctologie bestudeert en behandelt de aandoeningen die zich specifiek voordoen in het laatste stukje van de dikke- of endeldarm: de laatste 5 centimeter voor de anus.

Het is voor veel mensen niet gemakkelijk om met klachten aan de anus of het gebied daaromheen, naar een arts te stappen. Deels uit schaamte en deels uit angst voor een eventueel pijnlijk onderzoek. Maar onderzoek en behandeling hoeven beslist niet pijnlijk te zijn.

2. plus
    Stap 2 in deze fase

Skintags

Skintags, ook wel marisken genoemd, zijn zacht aanvoelende huidflapjes rond de anus. Het zijn uitgerekte huidplooien, die vaak ontstaan nadat u aambeien hebt gehad.

Download de Patient Journey App

De HagaBehandelwijzer in de Patient Journey App geeft u alle informatie over uw behandeling. Deze handige app kunt u downloaden in de App Store of Google Play Store. Open na het installeren de app en kies uw behandeling. Weet u de (voorlopige) operatiedatum*? Voer deze dan ook in. Druk op de knop ‘Start’ en alle informatie die voor u belangrijk is, kunt u direct op uw tijdlijn zien.

* De operatiedatum kunt u altijd aanpassen. Druk hiervoor op het tandwielicoontje rechtsonder in de app.