U heeft een zwelling met pus bij uw anus. Dit noemen we een peri-anaal abces. Door de pijn kunt u moeilijk rechtop zitten. Daarom wordt u binnenkort geopereerd in het HagaZiekenhuis.

De behandeling van een ontsteking bij de anus (peri-anaal abces) in het HagaZiekenhuis

Tijdens de operatie bent u plaatselijk verdoofd via een ruggenprik. Of u wordt in slaap gebracht met een narcose. U voelt dus niets van de operatie. De chirurg snijdt het abces open en spoelt deze schoon. Soms laat de chirurg een klein slangetje (drain) of verbandgaas achter in de wond om deze open te houden. Zo kan alle pus er goed uit en ontstaat er geen nieuwe zwelling. De operatie duurt ongeveer 30 minuten.

In de HagaBehandelwijzer leest u in kleine stapjes wat u kunt verwachten. U kunt ook de folders lezen voor meer informatie.

Ons behandelproces

1. plus
    Stap 1 in deze fase

Verdoving

De operatie kan worden uitgevoerd met behulp van een ruggenprik (lokale verdoving) of onder algehele narcose (verdoving).

2. plus
    Stap 2 in deze fase

Operatie

Als u (lokaal) bent verdoofd, snijdt de chirurg het abces open. Daarna spoelt hij de holte schoon om de pus te verwijderen. De chirurg laat soms een klein slangetje (drain) of een verbandgaas achter in de wond om deze open te houden.

Op deze manier kan alle pus de wond uit. Ook kan de wond op deze manier goed worden schoongespoeld en kan er geen nieuw abces ontstaan.

De operatie duurt ongeveer 30 minuten.

Download de Patient Journey App

De HagaBehandelwijzer in de Patient Journey App geeft u alle informatie over uw behandeling. Deze handige app kunt u downloaden in de App Store of Google Play Store. Open na het installeren de app en kies uw behandeling. Weet u de (voorlopige) operatiedatum*? Voer deze dan ook in. Druk op de knop ‘Start’ en alle informatie die voor u belangrijk is, kunt u direct op uw tijdlijn zien.

* De operatiedatum kunt u altijd aanpassen. Druk hiervoor op het tandwielicoontje rechtsonder in de app.