U bent in het HagaZiekenhuis geopereerd aan uw anus. Het is belangrijk dat u de wond goed verzorgt. In de  HagaBehandelwijzer leest u in kleine stapjes hoe u dit doet.

Ons behandelproces

1. plus
    Stap 1 in deze fase

Anale operatie

U bent of wordt aan de anus geopereerd. Het is belangrijk dat u de wond goed verzorgt. In deze app leest u hier meer over.

2. plus
    Stap 2 in deze fase

Pijnlijke ingreep

De ingreep is pijnlijk. U krijgt goede pijnstilling. Dit regelt de anesthesioloog. Over het algemeen kan het goed met Paracetamol behandeld worden.

Om de pijn te verkleinen is het belangrijk dat de ontlasting zacht en soepel is. Probeer dit al voor de operatie te regelen. Kan evt met laxantia/vezels en door veel te drinken.

Download de Patient Journey App

De HagaBehandelwijzer in de Patient Journey App geeft u alle informatie over uw behandeling. Deze handige app kunt u downloaden in de App Store of Google Play Store. Open na het installeren de app en kies uw behandeling. Weet u de (voorlopige) operatiedatum*? Voer deze dan ook in. Druk op de knop ‘Start’ en alle informatie die voor u belangrijk is, kunt u direct op uw tijdlijn zien.

* De operatiedatum kunt u altijd aanpassen. Druk hiervoor op het tandwielicoontje rechtsonder in de app.