Afspraak op de polikliniek

Uw huisarts of behandelaar heeft u doorgestuurd naar een specialist in het HagaZiekenhuis. Daarom maakt u een afspraak voor een polikliniekbezoek. Dit kunt u telefonisch of aan de balie doen, maar in veel gevallen ook via het patiëntportaal MijnHaga.

Waar is mijn afspraak?

De meeste afdelingen vindt u op locatie Leyweg. Voor een aantal poliklinieken moet u naar locatie Sportlaan. In uw patiëntportaal of afsprakenbrief leest u waar uw afspraak is.

Afspraak voor bloedafname

Wilt u bloed laten prikken? Ook voor bloedafname moet u een afspraak maken.


Samen met u zorgen wij voor veilige zorg!

Komt u voor een afspraak naar het HagaZiekenhuis? Dan zorgen wij met een aantal maatregelen voor uw en onze veiligheid. 

Bereid u goed voor op uw afspraak. Dan kunnen wij u beter behandelen. Lees daarom onderstaande informatie goed en helemaal. Klik op de kopjes om de onderwerpen te openen.

Voor uw afspraak

Ga naar hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en log in met uw DigiD. Controleer of uw gegevens kloppen. De volgende gegevens kunt u op MijnHaga zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • (mobiele) telefoonnummer
  • huisarts
  • apotheek

Kloppen andere gegevens niet? Geef dit op de dag van uw afspraak dan aan op de aanmeldzuil. U kunt daarna bij de inschrijfbalie de juiste gegevens doorgeven.

 

Als patiënt heeft u vaak te maken met verschillende zorgverleners. Bijvoorbeeld uw huisarts en apotheker. Voor uw behandeling is het belangrijk dat zij een actueel en compleet beeld hebben van uw gezondheidssituatie en dat zij, als dit nodig is, uw medische gegevens op ieder moment kunnen inzien. Ook ’s avonds, in het weekend en bij spoedgevallen.

Om uw gegevens te delen hebben wij uw toestemming nodig.  Regel uw toestemmingen vóór uw afspraak online.  Ga naar hagaziekenhuis.nl/toestemmingen voor meer informatie.

 

In een aantal gevallen vragen wij u voor uw afspraak een vragenlijst in te vullen. Staat er een vragenlijst klaar? Dan ontvangt u een bericht per post, e-mail of SMS met een instructie. Met uw antwoorden kan uw behandelaar de afspraak voorbereiden en u sneller behandelen. Vul deze vragenlijst dus in voor uw afspraak.

2 werkdagen voor uw afspraak sturen wij u een SMS. Hierin staat een link naar hagaziekenhuis.nl/coronacheck. Ga naar deze pagina en beantwoord de vragen over uw gezondheid. Na het invullen van de vragen ziet u of u gezondheidsklachten heeft die passen bij COVID-19. Heeft u deze klachten? Bel dan naar de polikliniek waar u een afspraak heeft.

 

Moet u voor uw afspraak bloed laten prikken? Ga naar hagaziekenhuis.nl/prikafspraak om een afspraak te maken.

 

  • Controleer of uw zorgverzekering uw behandeling vergoedt.
  • Houd rekening met extra reistijd in verband met bouwwerkzaamheden rond locatie Leyweg.
  • Bedenk wat u tijdens uw afspraak wilt vertellen.
  • Bedenk wat u aan uw behandelaar wilt vragen. Schrijf uw vragen op.

Naar het ziekenhuis

 

  • Een geldig identiteitsbewijs;
  • Een overzicht van uw actuele medicijnen of uw medicatiepaspoort;
  • Uw verzekeringsgegevens;
  • Heeft u een papieren verwijsbrief ontvangen? Neem deze dan ook mee.
  • Bij sommige specialismen en poliklinieken moet u nog iets extra's meenemen. Uw bril of loophulpmiddel bijvoorbeeld. Als dit zo is, leest u dit op de pagina van het specialisme. Klik vervolgens op ‘Wat moet ik meenemen’.

 

Bent u meer dan 10 minuten te vroeg? Wacht dan bij voorkeur buiten het ziekenhuis.

Alleen als dit echt medisch noodzakelijk is, mag u 1 begeleider meenemen naar uw afspraak. Vraag anders uw begeleider buiten het ziekenhuis te wachten. Bijvoorbeeld in de auto.

Heeft uw begeleider gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan mag hij/zij niet met u mee het ziekenhuis in.


In het ziekenhuis

Bij de ingang stelt een medewerker u vragen over uw gezondheid. Heeft u op onze website de coronacheck ingevuld? Vertel de medewerker dan wat de uitslag was. Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Volg dan de instructies van de medewerker.

De medewerker vraagt u vervolgens om uw handen met handalcohol te desinfecteren. Daarna kunt u zich aanmelden bij de aanmeldzuilen.

Draag in publieke binnenruimtes een mondkapje. Dat is het dringend advies van het kabinet. Een ziekenhuis is ook een publieke binnenruimte. Daarom vragen we patiënten (en begeleiders) en bezoekers om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan ons ziekenhuis.

Medische mondneusmaskers zijn nog steeds schaars. Deze gebruiken we daarom alleen op de plekken waar ze het hardste nodig zijn: op onze zorgafdelingen en poliklinieken. We vragen u daarom om uw eigen mondkapje te dragen als u naar het ziekenhuis komt.

Het advies geldt alleen voor patiënten en bezoekers van 12 jaar en ouder. Kinderen onder de 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.

Hoe draag je een moondmasker

Het is belangrijk om in het ziekenhuis zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden. Met borden en posters geven wij instructies hoe u dat het beste kunt doen.

Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan draagt uw behandelaar uit voorzorg altijd beschermingsmiddelen. Heeft u geen klachten? Ook in dat geval kan de behandelaar beschermende middelen dragen. Dit zal echter niet altijd zo zijn.

Heeft u geen klachten die passen bij COVID-19? En is het nodig dat de zorgverlener voor uw behandeling dichterbij komt dan 1,5 meter? Dan kan dit veilig zonder het dragen van beschermingsmiddelen.

Wij controleren de gezondheid van onze behandelaars voortdurend. Heeft een behandelaar gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan mag hij/zij niet werken. De behandelaar wordt direct getest.

Na uw afspraak

Verlaat na uw afspraak direct het ziekenhuis. Heeft u een mondmasker gekregen? Doe die dan pas buiten af en gooi deze bij voorkeur thuis weg.

Ook na uw afspraak vindt u veel belangrijke informatie op ons patiëntportaal MijnHaga. U kunt hier:

  • uw afspraken bekijken;
  • voor sommige specialismen afspraken maken, wijzigen of annuleren;
  • vragenlijsten voor uw bezoek aan het ziekenhuis invullen;
  • een verwijzing via ZorgDomein inplannen;
  • uw medisch dossier raadplegen (de gegevens in dit portaal gaan terug tot 3 juni 2016);
  • uw gegevens bekijken en telefoonnummer, e-mailadres en huisarts aanpassen;
  • uw toestemmingen bekijken en aanpassen.