AODA

Op de AODA wordt zo snel mogelijk een diagnose gesteld en een behandelplan opgesteld. Het streven is altijd om u zo snel mogelijk weer met ontslag te laten gaan. Als dit niet binnen 48 uur mogelijk is, dan wordt u overgeplaatst naar een andere verpleegafdeling. 

Ja, op de AODA wordt gemengd verpleegd. Dit betekent dat vrouwen en mannen bij elkaar op een kamer kunnen liggen. 

Op de AODA worden gedurende de gehele dag patiënten opgenomen. Dit kan, ook ’s nachts, voor onrust zorgen op de zalen. U kunt bij de verpleegkundige om oordopjes vragen. 

Moet u geopereerd worden? Dan staat u op het spoedprogramma. Op het spoedprogramma worden operaties ingepland die snel moeten gebeuren. Wij kunnen u niet vertellen hoe laat u aan de beurt bent. Als er geen wachtlijst is, kunt u gelijk aan de beurt zijn. Het kan ook zijn dat de wachtlijst lang is en dat u dus lang moet wachten. In het vervelendste geval wordt uw operatie uitgesteld tot de volgende dag.

De actuele bezoektijden staan op onze website: www.hagaziekenhuis.nl/bezoektijden

Omdat uw opname op de AODA van korte duur is, vragen wij u en/of uw bezoek geen bloemen mee te brengen.

Wij vragen u 1 of 2 contactpersonen op te geven. Deze zijn het aanspreekpunt voor zowel uw naasten als de artsen en de verpleging. Zorg ervoor dat uw contactpersoon op de hoogte is van uw privésituatie. Wij hebben een geheimhoudingsplicht. Om die reden, en vanwege uw privacy, geven wij geen informatie over u aan andere personen, dan de opgegeven contactpersonen.

Wilt u weten hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens en de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG)? U kunt het lezen in de Privacyverklaring van het HagaZiekenhuis.

Bij elk bed is een HagaPatiëntenPC (HPPC) beschikbaar. Hiermee heeft u toegang tot het internet. U kunt ook uw eigen laptop, tablet of smartphone gebruiken. Het draadloze wifi-netwerk van het HagaZiekenhuis heet HAGA-Public. Na de keuze voor dit netwerk krijgt u een pagina om akkoord te geven. Hierna is uw internetverbinding actief.

Wij vragen u om op de zalen niet te telefoneren tussen 22.00 en 7.00 uur. Als u toch wilt bellen, dan kunt u dit in de wachtkamer doen. 

De verpleegkundige kan een inschatting maken of het voor u mogelijk is om even van de afdeling te gaan. Dit in verband met onderzoeken en behandelingen die u moet ondergaan. Laat altijd uw telefoonnummer achter bij de verpleegkundige en zorg dat u bereikbaar bent. 

Vervoer en parkeren

Klik hier voor een overzicht van de locaties waar wij zorg verlenen. Klik op de locatie waar u een afspraak heeft voor meer informatie over

  • parkeermogelijkheden;
  • parkeertarieven;
  • parkeerplaatsen voor mindervaliden;
  • brengen en halen van patiënten en bezoekers.

Vervoer per (lig)taxi kan nodig zijn voor wie (nog) niet in staat is zelfstandig naar het ziekenhuis te komen. 

Bij vertrek uit het ziekenhuis kan de receptionist desgewenst een taxi bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden - onder bepaalde voorwaarden - de reis/parkeerkosten van een ziekenhuisbezoek. Deze vergoeding geldt vaak vanaf een vastgesteld bedrag aan reiskosten. U kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar.

Apotheek en medicatie

U kunt op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur een herhaalrecept aanvragen. Dit doet u door te bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen

Bij veel afdelingen kunt u uw herhaalrecept 24 uur per dag telefonisch inspreken. Uw arts maakt het recept in principe de eerstvolgende werkdag en stuurt het door naar uw apotheek. Bij de afdeling Oogheelkunde gebeurt dit binnen een week. Patiënten van het Vruchtbaarheidscentrum en Maag- Darm- Leverzieken (MDL) kunnen hun recept eventueel ophalen in de kluizenkast.

Was u onder behandeling van een specialist in het HagaZiekenhuis, maar bent u terugverwezen naar uw huisarts? Vraag dan een herhaalrecept aan bij uw huisarts.

Herhaalrecepten HagaZiekenhuis Zoetermeer

Bent u patiënt in HagaZiekenhuis Zoetermeer? Dan kunt u voor een aantal specialismen ook een herhaalrecept aanvragen via een online formulier.

De arts heeft u informatie gegeven over uw geneesmiddelen. Meestal krijgt u deze informatie ook op papier mee.

Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met uw apotheek. U kunt ook bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.

In uw actueel medicatie-overzicht (AMO) staat welke medicijnen u gebruikte toen u voor het laatst een afspraak in ons ziekenhuis had. Wilt u uw AMO van het HagaZiekenhuis bekijken? Ga dan naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga. Log in met DigiD. Ga naar 'Mijn dossier' en klik op 'Mijn medicatie'. U kunt het AMO ook printen.

Geef dit bij uw volgende bezoek aan ons ziekenhuis door aan uw arts.