Afspraken

U mag op zijn laatst 24 uur van tevoren uw afspraak annuleren of verzetten. 

Telefonisch doet u dit bij de polikliniek waar uw afspraak is. Het telefoonnummer vindt u op uw afspraakbrief of op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen. U kunt ook via het patiëntportaal uw afspraak annuleren of verzetten. Ga hiervoor naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en log in met uw DigiD.

U betaalt een wegblijftarief van €45,- als u te laat afbelt of helemaal niets laat weten.
 

Voor een afspraak met een specialist heeft u bijna altijd een verwijzing nodig van uw huisarts. De huisarts geeft u een verwijsbrief mee of verwijst u online door via ZorgDomein.

Bij een klein aantal specialismen kunt u alleen terecht als u al patiënt bent in het HagaZiekenhuis. Dit geldt o.a. voor Fysiotherapie, Neuropsychologie en Diëtetiek. Alleen uw arts in het HagaZiekenhuis kan u naar deze specialismen verwijzen.

U kunt een afspraak maken via de telefoon of aan de balie van het specialisme. U vindt het telefoonnummer op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen. Bij een aantal specialismen kunt u ook online een afspraak maken. Dat doet u via het patiëntportaal. Dit portaal is beveiligd met DigiD.

Dit ziet u in uw patiëntportaal of uw afspraakbrief. U kunt het ook navragen bij de polikliniek waar u een afspraak heeft. 

U moet zich bij een aanmeldzuil aanmelden voor alle bezoeken aan de polikliniek. Ook voor de bloedafname en een inloopafspraak bij het Radiologisch centrum. Hier leest u meer over het aanmelden bij de aanmeldzuilen.

Als u uw afspraakbrief kwijt bent, kunt u bellen naar de afdeling waar u een afspraak heeft. We sturen u dan een nieuwe brief. Heeft u uw afspraak online gemaakt? Dan heeft u geen afspraakbrief gekregen. U vindt de afspraakgegevens in uw patiëntenportaal.

Als u twijfelt of de informatie juist is, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft.

Heeft u geen afspraak, maar wel een sms ontvangen? We waarderen het als u belt naar de afdeling die in het SMS-bericht wordt genoemd. Wij proberen deze fout zo snel mogelijk te herstellen.

Diëtetiek

Dat is helaas niet mogelijk. U kunt alleen bij onze diëtisten terecht met een specifieke aandoening en via een verwijzing van onze eigen specialisten.

 

De diëtist beoordeelt de aanvraag en kan de machtiging verlengen. Dit doen we alleen als u nog onder behandeling bij ons bent.

Neem telefonisch contact op met de afdeling Diëtetiek om dit te regelen. Klik hier voor het telefoonnummer. De voeding moet u zelf bestellen.
 

Neem contact op met de leverancier van uw voeding om nieuwe te bestellen:

  • Sorgente:
    (030) 850 20 21 voor drinkvoeding
    (030) 850 20 11 voor sondevoeding
  • Mediq Tefa:
    (030) 282 12 23 voor drinkvoeding
    (030) 282 12 24 voor sondevoeding

Dit kan alleen als u een verwijzing hebt van een specialist uit het HagaZiekenhuis. Neem in dat geval telefonisch contact op met het secretariaat van de Diëtetiek voor het plannen van een afspraak. De secretaresse beoordeelt of u behandelt wordt door de diëtist in het ziekenhuis of dat het beter is om een afspraak te maken met een diëtist buiten het ziekenhuis.

Geef uw naam, geboortedatum en vraag door aan het secretariaat van de Dietetiek. Dit mag telefonisch of per e-mail. U wordt dan zo spoedig mogelijk gebeld door een diëtist om uw vraag te beantwoorden. Klik hier voor de contactgegevens.

Was u tijdens uw opname onder behandeling van een diëtist van het HagaZiekenhuis? Geef dan uw naam en geboortedatum door aan het secretariaat. Uw diëtist neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op om deze vraag te beantwoorden. Klik hier voor de contactgegevens.

Heeft u tijdens uw opname geen contact gehad met een diëtist? Dan kunt u met deze vraag het beste terecht bij uw huisarts.

Nee, dit wordt volledig vergoed. Verschijnt u niet op een afspraak en heeft u dit niet 24 uur van tevoren gemeld? Dan wordt het wegblijftarief bij u in rekening gebracht.

Nee, er zijn geen avondspreekuren.

Vervoer en parkeren

Locatie Leyweg grote parkeerterrein

Het parkeerterrein bij het HagaZiekenhuis, locatie Leyweg is van de gemeente Den Haag. Parkeren kost € 1,70 per uur. Dagtarief € 12,50. In de eerste 30 minuten kan kosteloos worden uitgereden.

Neem bij de slagboom bij de ingang van het parkeerterrein een parkeerkaartje uit de parkeerautomaat. Na het bezoek aan het ziekenhuis kunt u een uitrijkaart kopen bij de betaalautomaten buiten voor de hoofdingang.

Storingen

Storingen kunt u melden bij de receptie bij de hoofdingang.

Op het parkeerterrein voor het HagaZiekenhuis, locatie Sportlaan kost parkeren € 1,25 per uur. Dagtarief € 12,50. In de eerste 30 minuten kan kosteloos worden uitgereden.

De betaalautomaat staat op het parkeerterrein, onder aan de trap naar de hoofdingang. U kunt alleen betalen met PIN. Na betaling heeft u 30 minuten de tijd om het parkeerterrein te verlaten.
 

Locatie Leyweg

Er zijn parkeerplaatsen voor gehandicapten:

  • op het grote parkeerterrein
  • langs de toegangsweg naar het grote parkeerterrein
  • bij het Spoedplein

Gehandicapten hebben wel een uitrijkaart nodig. Deze krijgen zij op vertoon van hun gehandicaptenkaart (of een kopie) bij de receptie.

Locatie Sportlaan

Bij de hoofdingang zijn parkeerplaatsen voor gehandicapten.

Gehandicapten hebben wel een uitrijkaart nodig. Deze krijgen zij op vertoon van hun gehandicaptenkaart (of een kopie) bij de receptie.

U kunt alleen betalen met PIN. Na betaling heeft u 30 minuten om het parkeerterrein af te rijden.

In de eerste 30 minuten kan kosteloos worden uitgereden.

Op locatie Leyweg kunt u de HagaShuttlebus gebruiken. Deze rijdt tussen OV-platform en parkeerterrein en de hoofdingang.

Met de shuttle bereikt u de entree veilig, warm en droog. De chauffeurs zijn vrijwilligers van het HagaZiekenhuis. Zij rijden op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur. 

Binnen het ziekenhuis rijdt ook een elektrische shuttlebus, heen en weer in de lichtstraat. Om de afstand tussen de ingang en het JKZ of de liften te overbruggen.

Beide shuttles zijn mogelijk gemaakt dankzij sponsorprojecten van HagaVrienden.

Vervoer per (lig)taxi kan nodig zijn voor wie (nog) niet in staat is zelfstandig naar het ziekenhuis te komen. 

Bij vertrek uit het ziekenhuis kan de receptionist desgewenst een taxi bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden - onder bepaalde voorwaarden - de reis/parkeerkosten van een ziekenhuisbezoek. Deze vergoeding geldt vaak vanaf een vastgesteld bedrag aan reiskosten. U kunt dit navragen bij uw zorgverzekeraar.

Apotheek en medicatie

De arts heeft u informatie gegeven over uw geneesmiddelen. Meestal krijgt u deze informatie ook op papier mee.

Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met uw apotheek. U kunt ook bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.

U kunt op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur een herhaalrecept aanvragen. Dit doet u door te bellen naar de afdeling waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen

Bij veel afdelingen kunt u uw herhaalrecept 24 uur per dag telefonisch inspreken. Uw arts maakt het recept in principe de eerstvolgende werkdag en stuurt het door naar uw apotheek. Bij de afdeling Oogheelkunde gebeurt dit binnen een week. Patiënten van het Vruchtbaarheidscentrum en Maag- Darm- Leverzieken (MDL) kunnen hun recept eventueel ophalen in de kluizenkast.

Was u onder behandeling van een specialist in het HagaZiekenhuis, maar bent u terugverwezen naar uw huisarts? Vraag dan een herhaalrecept aan bij uw huisarts. 
 

In uw actueel medicatie-overzicht (AMO) staat welke medicijnen u gebruikte toen u voor het laatst een afspraak in ons ziekenhuis had. Wilt u uw AMO van het HagaZiekenhuis bekijken? Ga dan naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga. Log in met DigiD. Ga naar 'Mijn dossier' en klik op 'Mijn medicatie'. U kunt het AMO ook printen.

Geef dit bij uw volgende bezoek aan ons ziekenhuis door aan uw arts.