Mijn gegevens

  • Patiëntgegevens vanaf 3 juni 2016 kunt u bekijken in het patiëntportaal. Deze vindt u op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga. U logt hier in met DigiD.
     
  • Patiëntgegevens van vóór 3 juni 2016 kunt u per mail opvragen bij ons medisch archief.
     
  • U kunt kopieën van patiëntgegevens ook per post aanvragen via:
    HagaZiekenhuis
    Medisch Archief
    Postbus 40551
    2504 LN Den Haag

Als u verhuist, hoeft u dat niet aan ons door te geven. Uw adres wordt namelijk standaard overgenomen uit de gemeentelijke basisadministratie. Voor de zekerheid kunt u uw gegevens controleren bij binnenkomst in het HagaZiekenhuis. Dat doet u bij de aanmeldzuilen. 

Is uw adres niet geregistreerd bij de gemeente? Laat uw adresgegevens dan aanpassen bij de Inschrijfbalie op locatie Leyweg, (route A0.2) of locatie Sportlaan (route 40).

Hier ziet u de persoonsgegevens die bij ons bekend zijn. U kunt hier zelf uw telefoonnummer, e-mailadres, huisarts en apotheek wijzigen. Zijn er andere gegevens onjuist? Geef dit bij een volgend bezoek dan aan op de aanmeldzuil in de centrale hal. U kunt hierna uw gegevens aan laten passen bij de inschrijfbalie.

In uw online dossier staan de gegevens vanaf 3 juni 2016. Wilt u uw gegevens inzien die van voor deze datum? Neem dan contact op met ons medisch archief.

Mist u informatie van na 3 juni 2016? Neem dan contact op met de arts die u behandelt.

In uw dossier ziet u de gegevens zoals deze bij ons geregistreerd zijn. Ziet u zaken die niet juist zijn? Laat dit dan weten tijdens uw volgende bezoek aan het ziekenhuis.

Als patiënt heeft u vaak te maken met verschillende zorgverleners. Bijvoorbeeld uw huisarts, apotheker of een specialist uit het ziekenhuis. Voor uw behandeling is het belangrijk dat al uw zorgverleners op de hoogte zijn van uw gezondheidssituatie. En dat zij, als dit nodig is, uw medische gegevens op ieder moment kunnen inzien. Ook ’s avonds, in het weekend en bij spoedgevallen. Om uw gegevens te delen, hebben wij uw toestemming nodig. U geeft uw toestemming als volgt:

  • Log met uw DigiD in op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga;
  • Klik op de knop ‘Uw toestemmingen voor inzage in uw medische gegevens beheren’.
  • Onder het toestemmingenoverzicht ziet u ‘Zorgverlenersportaal’. Klik hier op om uw keuze vast te leggen.

Inloggen en uitloggen

Heeft uw problemen met inloggen? Neem dan contact op met DigiD. Dit kan op werkdagen tussen  8.00 - 22.00 uur via het telefoonnummer 088 123 65 55 (lokaal tarief). Meer informatie vindt u op www.digid.nl/contact/.

Als MijnHaga niet goed werkt, neemt u contact op met onze servicedesk. Dit kan op werkdagen via telefoonnummer (070) 210 4000.

Op MijnHaga staat belangrijke, persoonlijke informatie. U vindt er uw medisch dossier, adresgegevens en afspraken. Ook kunt op MijnHaga vragenlijsten invullen over uw gezondheid. Al deze informatie is privé. Daarom kunt u alleen inloggen met DigiD. Dit doet u via de SMS-functie of DigiD app. In Nederland is dit de veiligste manier om uw identiteit te controleren. Steeds meer organisaties maken hier dan ook gebruik van.

Hebt u vragen over uw DigiD? Neem dan contact op met DigiD. Dit kan op werkdagen tussen  8.00 - 22.00 uur via het telefoonnummer 088 123 65 55 (lokaal tarief). Meer informatie vindt u op www.digid.nl/contact/.

Nee, u kunt zonder DigiD niet inloggen op MijnHaga. Ga naar www.digid.nl en vraag een DigiD met SMS-code aan. Als u dat niet kunt of niet wilt, kunt u uw medisch dossier opvragen bij ons medisch archief. Klik hier voor meer informatie.

Als u geen DigiD heeft, kunt u online alleen een afspraak maken met een ZorgDomein-nummer (ZD-nummer). Heeft u deze ontvangen? Ga dan naar www.hagaziekenhuis.nl/mijnafspraak en log in met uw ZD-nummer en geboortedatum.

Ja, dat kan. Als u geen mobiele telefoon heeft, ontvangt u een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer.

Dit doet u via de knop ‘uitloggen’. Op de computer vindt u deze knop rechtsboven in het scherm. Op de mobiele telefoon klikt u op het menu links onderin. De knop verschijnt dan in beeld.

Gebruikt u MijnHaga een kwartier niet? Dan wordt u automatisch uitgelogd.

Gebruikt u MijnHaga een kwartier niet? Dan wordt u automatisch uitgelogd. Dit is voor uw veiligheid. Alles wat niet verzonden of niet opgeslagen is, gaat dan verloren. Sla uw acties dus goed op voordat u pauze neemt.

Nee, alleen u heeft toegang tot uw medisch dossier als u inlogt. DigiD is een methode om te controleren wie u bent, voordat u toegang krijgt tot de medische gegevens uit uw dossier. In Nederland is DigiD het beste middel om deze controle uit te voeren.

Online afspraken maken, wijzigen en annuleren

Dit kan op twee manieren:

Met een ZorgDomein-nummer
Heeft u een ZorgDomein-nummer gekregen van uw huisarts? Dan is bij ons al bekend wat voor soort afspraak u moet maken. U doet dit als volgt:

  • Log met uw DigiD in op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga;
  • Klik op de knop ‘Afspraken’ in het hoofdmenu;
  • Klik vervolgens op ‘Verwijzing ZorgDomein inplannen’.
  • De verwijzing staat voor u klaar. Zoek in de agenda naar een datum en tijdstip die u goed uitkomen. U kunt nu uw afspraak inplannen.

Zonder een ZorgDomein-nummer
Als u geen ZorgDomein-nummer heeft gekregen van uw huisarts, maakt u de afspraak op een andere manier. De werkwijze is dan als volgt:

  • Log met uw DigiD in op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga;
  • Klik op de knop ‘Afspraken’ in het hoofdmenu;
  • Klik onderaan de pagina op ‘Klik hier om een afspraak te maken’.
  • Selecteer de afdeling waar u een afspraak wilt maken en beantwoord de verdere vragen. Zo zorgt u ervoor dat de afspraak op de juiste manier in de agenda komt te staan.

In sommige gevallen hebben we meer informatie van u nodig voor het maken van een afspraak. We vragen u dan de afdeling te bellen.

Tot 24 uur van tevoren kunt u een afspraak wijzigen of annuleren. Heeft u uw afspraak digitaal gemaakt? Of had u dat kunnen doen? Dan is het mogelijk om de afspraak ook digitaal te verplaatsen of annuleren. U doet dat als volgt:

  • Log met uw DigiD in op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga;
  • Klik op de knop ‘Afspraken’ in het hoofdmenu;
  • Klik vervolgens op ‘Aankomende afspraken’
  • Wijzig of annuleer uw afspraak.

Moest u uw afspraak telefonisch of aan de balie maken? Dan annuleert of wijzigt u uw afspraak ook op deze manier. Ook als u digitaal een afspraak heeft gemaakt, kunt u die telefonisch of aan de balie annuleren.

Sommige afdelingen hebben meer informatie nodig om een afspraak goed in te kunnen plannen. Het is dan handig om even persoonlijk met u te spreken. Dit doet u telefonisch of aan de balie. Digitaal een afspraak maken is dan niet mogelijk.

Printen en downloaden

Op elke pagina staat een knop ‘Overzicht printen’. Klik hierop om de pagina te printen. U kunt er ook een pdf-bestand van maken. Dit doet u door bij ‘Printer selecteren’ te kiezen voor ‘CutePDF Writer’.

Bij sommige overzicht krijt u een groene balk te. Dat betekent dat er meer details beschikbaar zijn. Door op de groene balk te klikken, kunt u de informatie lezen en printen.

Het kan zijn dat informatie op meerdere tabbladen getoond wordt. Om alles te printen, moet u per tabblad een printopdracht geven.

We beseffen ons dat dit niet handig is bij het printen. Wij werken aan een oplossing.

U kunt uw complete dossier downloaden.

  • Log in op MijnHaga met uw DigiD
  • Ga naar ‘Mijn gegevens’
  • Kies ‘Mijn download’
  • Klik op de blauwe knop.
    blue button
    Het systeem maakt een download van uw medisch dossier. Dit duurt een paar minuten.
    De download wordt toegevoegd aan de lijst op de pagina. 
    Download

    Is de download klaar? Dan verschijnt onder 'Status' het woord 'Klaar' en kunt u op de knop 'Download' klikken.
    Download klaar

    Is de download na 5 minuten nog niet beschikbaar? Klik dan op een andere pagina. Ga vervolgens opnieuw naar 'Mijn download'. 

Waar de download wordt opgeslagen, hangt af van de instellingen van uw browser. Zorg ervoor dat u de gegevens op een veilige plek bewaart.

De download van uw medisch dossier is een xml bestand. Dit bestandsformaat kunt u gebruiken om uw dossier te uploaden naar een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO).
 

 Het XML-bestand kunt u uploaden in uw Persoonslijke Gezondheidsomgeving (PGO). Dit is een website of app waar u uw gezondheid bijhoudt.

E-consult

Om een e-consult te starten, doet u het volgende:

  • Log met uw DigiD in op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga;
  • Klik op de knop ‘E-consult’. Die ziet u staan in het hoofdmenu;
  • Klik vervolgens op ‘Start een E-consult’
  • Kies het specialisme aan wie u het e-consult wil sturen.

U kunt via e-consult alleen een vraag sturen naar het specialisme waar u onder behandeling bent. Stelt u een medische vraag? Dan beantwoordt de zorgverlener die. In andere gevallen beantwoord een medewerker van de polikliniek uw vragen.

Het voordeel van e-consult is dat u niet hoeft te bellen. Heeft u een spoedvraag? Dan is e-consult niet geschikt. Bel in dat geval zo snel mogelijk naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Ja, via e-consult kunt u direct een vraag stellen aan uw zorgverlener. U hoeft daarvoor niet te bellen of naar het HagaZiekenhuis te komen. U kunt het e-consult bijvoorbeeld gebruiken om bijwerkingen van medicijnen door te geven.

We proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Dit kan al binnen een paar uur zijn. Soms duurt het iets langer. We doen ons best om u binnen drie werkdagen antwoord te geven. Let op: het e-consult is niet geschikt voor spoedvragen. Bel in zo’n geval altijd naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Digitale vragenlijsten

Voor sommige afspraken moet u een vragenlijst invullen. Is dat bij u het geval? Dan krijgt u dat vooraf te horen. De vragenlijst staat dan klaar in uw patiëntenportaal MijnHaga. Om de lijst in te vullen, doet u het volgende:

  • Log met uw DigiD in op www.hagaziekenhuis.nl/mijnhaga;
  • Klik op de knop ‘Mijn gegevens’ in het hoofdmenu;
  • Onder het kopje ‘Dit moet u nog doen’ ziet u welke taken nog openstaan;
  • Klik tot slot op ‘Start vragenlijst’.

U vindt de vragenlijst ook in het hoofdmenu ‘Mijn actielijst’. Klik op ‘Start vragenlijst’ om de lijst in te vullen.

De meeste vragenlijsten kunt u later nog wijzigen. Op de pagina ‘Mijn actielijst’ vindt u de vragenlijsten die u heeft ingevuld. Deze kunt u nog bekijken. Zo kunt u controleren of u alles goed heeft ingevuld. Wilt u een antwoord wijzigen? Klik dan op ‘Wijzigen’ en zoek de juiste vraag op. Klik daarna op ‘opslaan’.

In sommige gevallen is het een paar dagen voor de afspraak niet meer mogelijk om de vragenlijst te wijzigen. U kunt dan bij uw arts aangeven wat u wilt veranderen.

Als u alle vragen heeft beantwoord, vragen we u de lijst op te slaan. Door op ‘Opslaan’ te klikken, worden uw antwoorden opgeslagen in uw medisch dossier. De zorgverlener kan de lijst hier terugvinden. U hoeft verder dus niets te doen.

U ziet alleen een vragenlijst als u deze voor uw afspraak in moet vullen. Staat er geen lijst? Dan hoeft u niets te doen. Heeft de zorgverlener of balie-assistent gezegd dat er een vragenlijst zou worden klaargezet in MijnHaga? Neem dan contact op met de afdeling. U vindt het telefoonnummer op www.hagaziekenhuis.nl/bestemmingen.