Mijn eerste ervaringen met de Gynaecologie/Verloskunde waren in het Diakonessenhuis Utrecht. Na mijn studie Geneeskunde aan de Rijksuniversiteit te Leiden, met een deel van mijn coschappen in het ”oude“ Leyenburg en Rode Kruis Ziekenhuis. Na mijn opleiding tot gynaecoloog (2007) binnen het cluster Utrecht (Universitair Medisch Centrum Utrecht/Wilhelmina Kinderziekenhuis, St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein en het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg) was ik een klein jaar chef de clinique in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam. Inmiddels werd mij duidelijk dat ik me in de aandachtsgebieden gynaecologische oncologie met premaligne afwijkingen en endoscopisch opereren wilde bekwamen. Ik kreeg hiervoor de gelegenheid toen er tijdelijk een stafplaats gynaecologische oncologie in het VU Medisch Centrum vrijkwam. Met gynaecologisch oncoloog Dr W.M. van Baal heb ik 1½ jaar met veel plezier samengewerkt. Het is voor mij altijd duidelijk geweest dat ik in een groot perifeer opleidingsziekenhuis met aandachtsgebied-ontwikkeling wilde komen te werken. Daarom was ik heel blij om tot de vakgroep Gynaecologie van het HagaZiekenhuis te kunnen toetreden.

A.M.L.D. van Haaften-de Jong

Gynaecoloog

• Gynaecologische oncologie en premaligne afwijkingen
  • Endoscopie