Als u het HagaZiekenhuis bezoekt, wilt u dit natuurlijk veilig kunnen doen. Ook wij vinden dat ontzettend belangrijk. Om coronabesmettingen te voorkomen, passen wij onze zorg aan. Voor u, maar ook voor onze medewerkers, leveranciers en bezoekers.

Wat moet u weten als u een afspraak in het ziekenhuis heeft? Op deze pagina vindt u de laatste informatie. 

Deze pagina is voor het laatst aangepast op dinsdag 1 september 2020 - 12.30 uur

Een afspraak met uw behandelaar

Een (beeld)belafspraak als dat kan

Uw behandelaar beoordeelt of u voor een afspraak naar het ziekenhuis moet komen. Soms is dat niet nodig. In die gevallen krijgt u belafspraak met uw behandelaar.

Bij een aantal poliklinieken is ook beeldbellen mogelijk. Hiervoor gebruiken wij de beveiligde app BeterDichtbij. Maakt uw behandelaar hier gebruik van? Dan leggen wij u voor uw afspraak uit hoe deze app werkt.

Afspraak in het ziekenhuis? Samen met u zorgen wij voor veilige zorg!

Is het beter dat u voor uw afspraak naar het ziekenhuis komt? Dan zorgen wij met een aantal maatregelen voor uw en onze veiligheid. 

Bereid u goed voor op uw afspraak. Dan kunnen wij u beter behandelen. Lees daarom onderstaande informatie goed en helemaal. Klik op de kopjes om de onderwerpen te openen.


Voor uw afspraak

Ga naar hagaziekenhuis.nl/mijnhaga en log in met uw DigiD. Controleer of uw gegevens kloppen. De volgende gegevens kunt u op MijnHaga zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • (mobiele) telefoonnummer
  • huisarts
  • apotheek

Kloppen andere gegevens niet? Geef dit op de dag van uw afspraak dan aan op de aanmeldzuil. U kunt daarna bij de inschrijfbalie de juiste gegevens doorgeven.

 

Als patiënt heeft u vaak te maken met verschillende zorgverleners. Bijvoorbeeld uw huisarts en apotheker. Voor uw behandeling is het belangrijk dat zij een actueel en compleet beeld hebben van uw gezondheidssituatie en dat zij, als dit nodig is, uw medische gegevens op ieder moment kunnen inzien. Ook ’s avonds, in het weekend en bij spoedgevallen.

Om uw gegevens te delen hebben wij uw toestemming nodig.  Regel uw toestemmingen vóór uw afspraak online.  Ga naar hagaziekenhuis.nl/toestemmingen voor meer informatie.

 

In een aantal gevallen vragen wij u voor uw afspraak een vragenlijst in te vullen. Staat er een vragenlijst klaar? Dan ontvangt u een bericht per post, e-mail of SMS met een instructie. Met uw antwoorden kan uw behandelaar de afspraak voorbereiden en u sneller behandelen. Vul deze vragenlijst dus in voor uw afspraak.

2 werkdagen voor uw afspraak sturen wij u een SMS. Hierin staat een link naar hagaziekenhuis.nl/coronacheck. Ga naar deze pagina en beantwoord de vragen over uw gezondheid. Na het invullen van de vragen ziet u of u gezondheidsklachten heeft die passen bij COVID-19. Heeft u deze klachten? Bel dan naar de polikliniek waar u een afspraak heeft.

 

Moet u voor uw afspraak bloed laten prikken? Ga naar hagaziekenhuis.nl/prikafspraak om een afspraak te maken.

 

  • Controleer of uw zorgverzekering uw behandeling vergoedt.
  • Houd rekening met extra reistijd in verband met bouwwerkzaamheden rond locatie Leyweg.
  • Bedenk wat u tijdens uw afspraak wilt vertellen.
  • Bedenk wat u aan uw behandelaar wilt vragen. Schrijf uw vragen op.

Naar het ziekenhuis

 

  • Een geldig identiteitsbewijs;
  • Een overzicht van uw actuele medicijnen of uw medicatiepaspoort;
  • Uw verzekeringsgegevens;
  • Heeft u een papieren verwijsbrief ontvangen? Neem deze dan ook mee.
  • Bij sommige specialismen en poliklinieken moet u nog iets extra's meenemen. Uw bril of loophulpmiddel bijvoorbeeld. Als dit zo is, leest u dit op de pagina van het specialisme. Klik vervolgens op ‘Wat moet ik meenemen’.

 

Bent u meer dan 10 minuten te vroeg? Wacht dan bij voorkeur buiten het ziekenhuis.

Alleen als dit echt medisch noodzakelijk is, mag u 1 begeleider meenemen naar uw afspraak. Vraag anders uw begeleider buiten het ziekenhuis te wachten. Bijvoorbeeld in de auto.

Heeft uw begeleider gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan mag hij/zij niet met u mee het ziekenhuis in.


In het ziekenhuis

Bij de ingang stelt een medewerker u vragen over uw gezondheid. Heeft u op onze website de coronacheck ingevuld? Vertel de medewerker dan wat de uitslag was. Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Volg dan de instructies van de medewerker.

De medewerker vraagt u vervolgens om uw handen met handalcohol te desinfecteren. Daarna kunt u zich aanmelden bij de aanmeldzuilen.

Het is belangrijk om in het ziekenhuis zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden. Met borden en posters geven wij instructies hoe u dat het beste kunt doen.

Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan draagt uw behandelaar uit voorzorg altijd beschermingsmiddelen. Heeft u geen klachten? Ook in dat geval kan de behandelaar beschermende middelen dragen. Dit zal echter niet altijd zo zijn.

Heeft u geen klachten die passen bij COVID-19? En is het nodig dat de zorgverlener voor uw behandeling dichterbij komt dan 1,5 meter? Dan kan dit veilig zonder het dragen van beschermingsmiddelen.

Wij controleren de gezondheid van onze behandelaars voortdurend. Heeft een behandelaar gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan mag hij/zij niet werken. De behandelaar wordt direct getest.

Na uw afspraak

Verlaat na uw afspraak direct het ziekenhuis. Heeft u een mondmasker gekregen? Doe die dan pas buiten af en gooi deze bij voorkeur thuis weg.

Ook na uw afspraak vindt u veel belangrijke informatie op ons patiëntportaal MijnHaga. U kunt hier:

  • uw afspraken bekijken;
  • voor sommige specialismen afspraken maken, wijzigen of annuleren;
  • vragenlijsten voor uw bezoek aan het ziekenhuis invullen;
  • een verwijzing via ZorgDomein inplannen;
  • uw medisch dossier raadplegen (de gegevens in dit portaal gaan terug tot 3 juni 2016);
  • uw gegevens bekijken en telefoonnummer, e-mailadres en huisarts aanpassen;
  • uw toestemmingen bekijken en aanpassen.

Veelgestelde vragen over veilige zorg & COVID-19

Ja. Als een behandelaar gezondheidsklachten heeft die passen bij COVID-19, dan mag hij/zij niet werken. De behandelaar wordt in dat geval direct getest.

 

Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19?

Dan draagt uw behandelaar uit voorzorg altijd beschermingsmiddelen.

Heeft u geen klachten?

Ook in dat geval kan de de behandelaar beschermende middelen dragen. Dit zal echter niet altijd zo zijn.

Heeft u geen klachten die passen bij COVID-19? En is het nodig dat de zorgverlener voor uw behandeling dichterbij komt dan 1,5 meter? Dan kan dit veilig zonder het dragen van beschermingsmiddelen.

Informatie van specialismen over het coronavirus/COVID-19

Een aantal specialismen geeft aanvullende informatie over het coronavirus/COVID-19 en specifieke aandoeningen. Klik hieronder op het specialisme voor deze informatie.