Bent u patiënt?

Heeft u klachten die passen bij het coronavirus? Bel naar de polikliniek waar u een afspraak heeft. Uw arts bekijkt of uw afspraak door kan gaan. Hierbij zijn 3 mogelijkheden:

- Uw afspraak wordt omgezet in een belafspraak;
- Uw afspraak wordt uitgesteld;
- Uw afspraak gaat gewoon door.

Een overzicht van uw afspraken vindt u op ons patiëntportaal MijnHaga.

Bent u bezoeker of begeleider?

En heeft u klachten die passen bij het coronavirus? Kom dan niet naar het HagaZiekenhuis! Doet u dit wel, dan brengt u mogelijk anderen in gevaar.

Heeft u klachten die passen bij het coronavirus

Blijf thuis en laat u testen.

Corona-maatregelen voor patiënten en bezoekers

De veiligheid van onze patiënten en bezoekers gaat voor alles. Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, nemen wij verschillende maatregelen. Verandert de situatie? Dan passen wij de maatregelen daar op aan. Op deze pagina vindt u de laatste informatie.

Deze pagina is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 juni 2021 - 7.00 uur


Afspraak in het ziekenhuis? Samen met u zorgen wij voor veilige zorg!

Heeft u zorg nodig, maar hoeft u hiervoor niet per se naar het ziekenhuis te komen? Dan krijgt u belafspraak met uw behandelaar. Bij een aantal poliklinieken is ook beeldbellen mogelijk. Hiervoor gebruiken wij de beveiligde app BeterDichtbij. Maakt uw behandelaar hier gebruik van? Dan leggen wij u voor uw afspraak uit hoe deze app werkt.

Is het beter dat u voor uw afspraak naar het ziekenhuis komt? Dan zorgen wij met een aantal maatregelen voor uw en onze veiligheid. 

Bereid u goed voor op uw afspraak. Dan kunnen wij u beter behandelen. Lees daarom onderstaande informatie goed en helemaal. Klik op de kopjes om de onderwerpen te openen.

Voor uw afspraak

Hierdoor bent u sneller op de hoogte als uw afspraak verandert. Alleen als wij geen e-mailadres hebben, sturen wij de bevestiging via de post.

Het is dus belangrijk dat wij uw juiste e-mailadres hebben. Uw e-mailadres kunt u doorgeven of aanpassen via ons patiëntportaal MijnHaga.

Wilt u weten welke afspraken u heeft? Wat de uitslag is van uw onderzoek? Of uw gegevens nog kloppen? Of wilt u uw toestemmingen aanpassen? Dat kan via ons patiëntportaal MijnHaga.

Controleer voor uw afspraak op MijnHaga of uw gegevens kloppen. De volgende gegevens kunt u zelf aanpassen:

  • e-mailadres
  • (mobiele) telefoonnummer
  • huisarts
  • apotheek

Kloppen andere gegevens niet? Geef dit op de dag van uw afspraak dan aan op de aanmeldzuil. 
U kunt daarna bij de inschrijfbalie de juiste gegevens doorgeven. 

Op MijnHaga vindt u ook steeds vaker vragenlijsten, voorlichtingsvideo’s en folders. Bekijk deze informatie voor uw afspraak.
 

Als patiënt heeft u vaak te maken met verschillende zorgverleners. Bijvoorbeeld uw huisarts en apotheker. Voor uw behandeling is het belangrijk dat zij een actueel en compleet beeld hebben van uw gezondheidssituatie en dat zij, als dit nodig is, uw medische gegevens op ieder moment kunnen inzien. Ook ’s avonds, in het weekend en bij spoedgevallen.

Om uw gegevens te delen hebben wij uw toestemming nodig.  Regel uw toestemmingen vóór uw afspraak online.  Ga naar hagaziekenhuis.nl/toestemmingen voor meer informatie.

 

In een aantal gevallen vragen wij u voor uw afspraak een vragenlijst in te vullen. Staat er een vragenlijst klaar? Dan ontvangt u een bericht per post, e-mail of SMS met een instructie. Met uw antwoorden kan uw behandelaar de afspraak voorbereiden en u sneller behandelen. Vul deze vragenlijst dus in voor uw afspraak.

2 werkdagen voor uw afspraak sturen wij u een sms. Hierin staat een link naar hagaziekenhuis.nl/coronacheck. Ga naar deze pagina en beantwoord de vragen over uw gezondheid. Na het invullen van de vragen ziet u of u gezondheidsklachten heeft die passen bij COVID-19. Heeft u deze klachten? Bel dan naar de polikliniek waar u een afspraak heeft.

 

Moet u voor uw afspraak bloed laten prikken? Ga naar hagaziekenhuis.nl/prikafspraak om een afspraak te maken.

 

  • Controleer of uw zorgverzekering uw behandeling vergoedt.
  • Houd rekening met extra reistijd in verband met bouwwerkzaamheden rond locatie Leyweg.
  • Bedenk wat u tijdens uw afspraak wilt vertellen.
  • Bedenk wat u aan uw behandelaar wilt vragen. Schrijf uw vragen op.

Naar het ziekenhuis

 

  • Een geldig identiteitsbewijs;
  • Een overzicht van uw actuele medicijnen of uw medicatiepaspoort;
  • Uw verzekeringsgegevens;
  • Heeft u een papieren verwijsbrief ontvangen? Neem deze dan ook mee.
  • Bij sommige specialismen en poliklinieken moet u nog iets extra's meenemen. Uw bril of loophulpmiddel bijvoorbeeld. Als dit zo is, leest u dit op de pagina van het specialisme. Klik vervolgens op ‘Wat moet ik meenemen’.

 

  • Kom bij voorkeur alleen naar uw afspraak.
  • Alleen bij medische noodzaak mag maximaal 1 persoon u begeleiden naar de afdeling.
  • De begeleider mag in de meeste gevallen niet op de afdeling komen.
  • Heeft uw begeleider gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Dan mag hij/zij niet met u mee het ziekenhuis in.
  • Vraag uw begeleider buiten het ziekenhuis te wachten. Bijvoorbeeld in de auto.
  • Bent u meer dan 10 minuten te vroeg? Wacht dan bij voorkeur buiten het ziekenhuis.

In het ziekenhuis

Het is belangrijk om in het ziekenhuis zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te houden. Met borden en posters geven wij instructies hoe u dat het beste kunt doen. 

  • Heeft u de coronacheck ingevuld? Vertel de medewerker wat de uitslag was;
  • Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19? Volg de instructies van de medewerker.

Het dragen van een mondkapje is vanaf maandag 26 juli verplicht voor patiënten, bezoekers en medewerkers. Alleen in de volgende gevallen hoeft u geen mondkapje te dragen:

  • Als u om medische redenen geen mondkapje kan en mag dragen. In dat geval moet u een face shield dragen. Deze krijgt u in bruikleen van het HagaZiekenhuis.
  • Als een zorgmedewerker u vraagt het masker af te doen, bijvoorbeeld tijdens een onderzoek.

Na uw afspraak

Verlaat na uw afspraak direct het ziekenhuis. Heeft u een mondmasker gekregen? Doe die dan pas buiten af en gooi deze bij voorkeur thuis weg.

Ook na uw afspraak vindt u veel belangrijke informatie op ons patiëntportaal MijnHaga. U kunt hier:

  • uw afspraken bekijken;
  • voor sommige specialismen afspraken maken, wijzigen of annuleren;
  • vragenlijsten voor uw bezoek aan het ziekenhuis invullen;
  • een verwijzing via ZorgDomein inplannen;
  • uw medisch dossier raadplegen (de gegevens in dit portaal gaan terug tot 3 juni 2016);
  • uw gegevens bekijken en telefoonnummer, e-mailadres en huisarts aanpassen;
  • uw toestemmingen bekijken en aanpassen.

Veelgestelde vragen over veilige zorg & COVID-19

Ja. Als een behandelaar gezondheidsklachten heeft die passen bij COVID-19, dan mag hij/zij niet werken. De behandelaar wordt in dat geval direct getest.

 

Heeft u gezondheidsklachten die passen bij COVID-19?

Dan draagt uw behandelaar uit voorzorg altijd beschermingsmiddelen.

Heeft u geen klachten?

Ook in dat geval kan de de behandelaar beschermende middelen dragen. Dit zal echter niet altijd zo zijn.

Heeft u geen klachten die passen bij COVID-19? En is het nodig dat de zorgverlener voor uw behandeling dichterbij komt dan 1,5 meter? Dan kan dit veilig zonder het dragen van beschermingsmiddelen.

Informatie van specialismen over het coronavirus/COVID-19

Een aantal specialismen geeft aanvullende informatie over het coronavirus/COVID-19 en specifieke aandoeningen. Klik hieronder op het specialisme voor deze informatie.